לתרומות לחץ כאן

פיצוי כספי בגין ביטול שירות

שאלה:

שלום רב,
פניתי באמצעות הודעת טקסט לתקליטן על מנת להשתמש בשירותי המוסיקה שלו באירוע משפחתי . זה היה לפני 5 חודשים.התאריך שמור לי . לא יצרנו קשר אחד עם השני מאז.
כעת, חודשיים לפני האירוע ברצוני לבטל את שירותיו עקב שינויים באירוע כמו צמצום המוזמנים.
חשוב לציין, כי לא נחתם כל חוזה או מסמך כלשהו המעיד על שמירת התאריך. אלא היה מבוסס על יחסי אמון והדדיות.
כעת, דורש התקליטן דמי ביטול בסך אלף שח כי לטענתו היה לו אירוע אחר לסגור באותו התאריך והפסיד כלכלית כי בעצם אני הייתי רשומה אצלו וכעת אני מבטלת.
אני בתור לקוחה, לא ידעתי כי קיים דמי ביטול. לא ראיתי אף מסמך / חוזה המפרט הסכם עבודה וכן תנאים לביטול. מבחינתי, רק שריינתי את התאריך ואנחנו נמצאים בתקופת קורונה שבה יש שינויים כל הזמן. מן הראוי, שאם היה לבעל העסק אירוע בתאריך שלי, היה מברר האם אני בטוח משתמשת בשירותיו. הוא מבחינתו, סגר ושמר לי את התאריך.
פרט נוסף חשוב, התקליטן טוען שככה הוא עובד עם כולם.אין צורך בחוזה. סומכים על מילה של לקוח.
קצת תמוה..

תשובה:

שלום וברכה,

אם התקליטן יוכיח שהפסיד קליינט בגללך, חייבים לשלם לו דמי ביטול. אם אין לו הוכחה שהפסיד לקוח אין חובה לשלם לו דמי ביטול, מאחר ולא היה קניין בין הלקוח לתקליטן.

בהצלחה. 

מקורות:

בשו"ע סימן שלג מבואר שאם הזמין פועל, אם היה קניין בין הפועל לבעל הבית, לא יוכל לבטל את הפועל ואם ביטלו חייב לשלם לו את שכרו כפועל בטל. ואם לא היה קניין עם הפועל אם מבטל הבעל הבית אין עליו אלא תרעומת. אולם אם הפועל הפסיד עבודה במקום אחר בגלל שסגר עם בעל הבית, חייב לשלם לו את ההפסד שנגרם לו. קניין בדבר זה נחשב הקדמת מעות, או שהפעול התחיל בפעולה לטובת הלקוח.

במקרה הנ"ל הפועל – התקליטן – לא התחיל במלאכה, וגם לא היה הקדמת מעות, ולכן אם ביטל את התקליטן אין עליו אלא תרעומת. אבל אם הפסיד התקליטן לקוח אחר בגלל שסגר עם הלקוח שביטל חייבים לשלם לו את ההפסד. וכתב הערוך השלחן שם שהפועל יצטרך להביא ראיה שהפסיד לקוח אחר ולא יוכל להוציא ממון אם אין לו ראיה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה.
    שאלה נוספת חשובה. כיצד אני אמורה לדעת מה גובה דמי הפיצוי הרי לא היה חוזה ששם כתוב כמה יעלה אם אבטל את השירות?
    לפי מה נקבע גובה הפיצוי?
    הרי בתור לקוחה לא ידעתי מראש כמה הם דמי ביטול? שוב בגלל שלא היו דברים כתובים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל