שאלה:
שלום רב,
יש לי כמה שאלות לגבי חיתוך דבר חריף:
אם בסכין קרה חתכו לימון (שנחשב לדבר חריף) שלא מעושר:
1. האם סכין בולעת מהאיסור של דבר חריף קר או שמא חריפות רק גורמת לפלוט טעם שיש בתוך הסכין?
2. אם אחר כך בסכין זה חתכו דבר אחר, האם גם הוא נאסר?
תודה
תשובה:
הסכין בולעת מהדבר החריף על ידי החיתוך, ולכן היא נאסרת לשימוש בדבר אחר כדי שלא תפלוט בו את טעם האיסור, זה נחשב "נ"ט בר נ"ט דאיסורא".
תודה, אז יש לי עוד 2 שאלות:
1. אם אחר כך כבר חתכו בדיעבד דבר אחר קר – האם דבר נאסר?
2. איך להכשיר סכין הזה בתנאי בית?
1. כיון שהוא קר אינו נאסר אלא אםכ ן הוא גם חריף.
2. הגעלה.
תודה,
אז אם אחר כך עם סכין זה חתכו דבר חריף כמו בצל וטיגנו אותו במחבת והרבבו עם כף.
גם מחבת וגם כף נאסרים?
לכאורה בזה חלוקים המג"א והאבן העוזר-והמ"ב החמיר ומאידך הרבה אחרונים הקלו,ובפרט כאן שלא מדובר בבצל או שום אלה הלימון,שלגבי לימון יש עוד צד קולא
אכן, כיון שזה איסורא בלע יש כאן בעיה. אולי בשעת הדחק ניתן לסמוך על השיטות שלימון אינו דבר חריף, אבל השאלה מן הסתם אינה למעשה אלא עקרונית.
הם נחלקו כאשר לא חתכתי באותו סכין משהו אחר, אלא את אותו בצל חתכתי בסכין נוסף.
השאר תגובה