לתרומות לחץ כאן

סדר הספירות בספירת העומר

שאלה:

יש את הספירות שמוסיפים אחרי ספירת העומר..
למה מתחילים עם החסד שהיא ספירה גבוהה וככל שמתקדמים אל שבועות-קבלת התורה מגיעים לספירת מלכות הנמוכה יותר.
לא אמור היה להיות להיפך?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

שאלה מענינת, על פי קבלה אני מבין זאת היטב, שכן כידוע סדר השתלשלות המוחין הוא תמיד מעילא לתא, כלומר מלמעלה למטה, כאשר הסדר הוא שאנחנו במעשינו מעוררים את הזיווג העליון, והוא מעורר את זה שמעליו וכו' עד רום המעלות, ואז המוחין מושפעים מרום המעלות עד למטה. 

יום נעים, ושנזכה לכל הישועות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה.
    אני הבנתי שהתקדמות הספירה עד לשבועות היא התעוררות דלתתא והעלאת מ"ן עד שבועות שאז במתן תורה נוצר הזיווג בין כנסת ישראל לתורה שבכתב.
    לפי דבריך האור הגדול של פסח הוא קבלת השפע וצאז עד שבועות יש השתלשלות המוחין.. זה מענין, אבל זה אומר ששבועות קבלת תורה הוא לכאו' בדרגה "נמוכה"..
    והרי התחושה בספירת העומר היא לקראת "שיא"..

  2. בודאי התיקון נעשה בכל משך ימי הספירה בלי שום ספק, אלא שבאמת על פי סוד הכוונות נעשות אחרת קצת ממה שרשום בסידורים, ומה שנשאר לתקן בחג השבועות הוא בחינת הכתר שהיא באמת שיא, והיא נתקנת בלימוד בלילה עם הטבילה לפני עלות השחר, כל השאר כבר נתקן לפני חג השבועות, וזה לא רק העלאת מ"ן. אמנם מכאן גם ההסתייגות הקלה שהיתה בתשובתי, כיון שמה שכתוב בסידור לא ממש מוטעם לנושא הקבלי, הוא יותר מותאם לעבודת המידות. ראה שער הכוונות לאר"י באופן מפורט כיצד סדר תיקוני הספירות בספירת העומר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל