לתרומות לחץ כאן

מחשבות על חטאים שלפני החזרה בתשובה

שאלה:

הרב שלום,
ב"ה אני בתהליך של התחזקות וחזרה בתשובה כבר מעל לשנה.
לפני החזרה בתשובה עשיתי לא מעט עבירות, לא פשוטות בכלל. כואב לי הלב על מה שעשיתי ואני מתחרטת מאוד ואני חוששת שאלו דברים שאין עליהם תשובה ומחילה.
אחת העברות הקשות שעשיתי זה להיות בקשר עם גבר נשוי, עם ילדים, במשך תקופה ארוכה, כשנה.
הוא סיפר לי מההתחלה שהיחסים עם אישתו היו לא טובים ולא פירט יותר מדי בהתחלה, אך עם הזמן שיתף יותר ויותר ורק לאחר תקופה ארוכה אמר לה שרוצה להתגרש ועזב את הבית. במשך כל הזמן הזה ראיתי רק את עצמי ולא את זה שיש לי חלק בפירוק בית. אישתו כמובן לא ידעה עליי ויתכן שלא יודעת עד היום.
קצת לפני הגירושים שלו נפרדתי ממנו כי "נמאס" לי. ומאז אנחנו לא בקשר בכלל כבר כמה שנים.
כיום הוא גרוש ולדעתי לא התחתן פעם נוספת.
אני לא מפסיקה לחשוב על הדבר הזה שעשיתי וחוששת שאין לזה תשובה ומחילה, חשבתי לפנות אליו ולגרושתו ולהתנצל בפניהם אבל אני כל כך מתביישת מפניהם ולא מרגישה שיש לי כוחות לעשות את זה..
אני מפחדת כל כך שזה ילווה אותי לשנים קדימה ושבגלל העבירה הזו גם לא אמצא זיווג הגון.
מה הדבר הנכון שאוכל לעשות? יש תושבה לדבר כזה? אני מרגישה שפירקתי משפחה הרסתי קשר ובית בישראל ואני לא יודעת איך להתקדם מהדבר הזה..

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער רב את דברייך, אינני חושב שאת צריכה להעמיס עלייך את פירוק ביתו, אני לא בטוח שזה קשור לענין, אני מניח שהתהליך היה הפוך, הבעיות בבית הובילו אותו למעשה הנבלה הזה, אבל עצם הדבר של קיום יחסים בימי נידה וכו' שלא במסגרת נישואין כדת משה ובלי טהרה וכל מה שכרוך בכך הוא עוון נורא. יתכן גם שבכל זאת זה הוסיף לפירוק הבית. אבל אין דבר שהתשובה לא מכפרת, ברגע שאת חוזרת בתשובה, ומקבלת על עצמך לשמור על צניעותך כבת ישראל ולשוב לאבינו שבשמים, הכל מחול ומתכפר, ואין דבר יותר אהוב אצל הבורא כמו חזרה בתשובה. זה הרי מעשה עצום, לעזוב את כל ההרגלים ואת כל החיים הישנים ולקבל מערכת חיים חדשה מלאה, זה דבר עצום ונפלא וכל מעשייך אהובים ורצויים בלי שום ספק, ואין מקום לחשוב עוד על כל העבר הזה, הכל מאחורינו, רק מבט שמח קדימה.

בהצלחה רבה מאוד בדרכך החדשה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל