לתרומות לחץ כאן

הפסקת תרומה לעמותת חסד מחמת חוסר ניהול תקין

שאלה:

שלום רב,
אם עשיתי תרומה שמחולקת לכמה חודשים לעמותה כלשהי, ואני חושד שאולי לא הכל תקין שם ובאתר של רשם העמותות כתוב שהניהול התקין שם בעייתי.
האם אפשר לתת הוראה לחברת האשראי להפסקת התרומה?
אין עניין של נדר או משהו?
תודה!

תשובה:

באופן עקרוני יש כאן ענין של נדר. כמובן שאם המצב לא תקין אז זה נדר בטעות, אבל רישום של רשם העמותות אינו מעיד על חוסר יושר, יש תנאים לעמותה, למשל, מספר תקין של חברי עמותה, התכנסות של חברי עמותה בעיתים שנקבעו בחוק, ועוד דברים שאין להם קשר עם עצם הפעילות של העמותה והיושר בניהול הכספים, לכן כדאי לברר יותר בצורה נכונה ולעומק לפני שמבטלים את ההוראה. אם מדובר באירגון ידוע אתה יכול לכתוב לי ואענה לך אם אני יודע, כמובן לא נפרסם באתר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יש פה שני עניינים:
    1. ההסכמה לתרומה הייתה רק בדיעבד. לפני כמה חודשים ראיתי חיוב שלא זכור לי שנתתי לו את הסכמתי. דיברתי איתם והם אמרו שזה עד ספטמבר הבא, נעשה אוטומטית או משהו כזה. לא זוכר.
    הסכמתי בדיעבד, לאחר שהודיעו לי את זה. היום ראיתי חיוב כפול ואז התחלתי לחשוד ולברר. דיברתי איתם שוב והם התחייבו שאת החיוב הכפול יקזזו ויחייבו אותי רק עד אוגוסט ולא עד ספטמבר.
    2. השאלה שלי התייחסה לאפשרות שבהינתן המצב שתיארתי – אם תהיה איתם עוד בעיה – ארצה לבטל והאם זה אפשרי?
    תודה!

  2. אינני יודע על סמך טעות של מזכירה לקבוע שמוסד זה אינו ראוי לתרומה… אם זה מוסד ידוע ומקובל כהגון, זה בסדר אינני יודע במה מדובר.

  3. לפי התיאור שמתואר כאן, לא נשמע כל כך מוסד הגון וישר. כמובן שאי אפשר לדעת על סמך מקרה אחד, אבל זה מקרה אחד המחולק לכמה פרטים שלא בהכרח קשורים אחד לשני…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל