לתרומות לחץ כאן

תשובות לילדים

שאלה:

שלום,
יש לי 2 ילדים – בן 12 ובת 10. לאחרונה הם פונים אליי בשאלות על איך מגיעים ילדים לעולם. אני מתחמקת מתשובה כבר המון זמן, אבל הילד כבר שואל באמת מתמימות ומתוך רצון להבין את החיים.
חשוב להדגיש שאנחנו דתיים, והילדים בבית ספר חב"ד, הם לא חשופים לתכנים שלא תואמים לגילם אבל כן נחשפים לחברים בביה"ס, שלהם יש מידע יותר נרחב על החיים.
הילד שלי תמים במיוחד וכל מה שמעניין אותו זה משחקי מחשב עם חברים, לעומת ילדים אחרים בגילו שכבר מתעניינים יותר בנושאים שבינו לבינה.
אני לא יודעת איך להעביר את המידע מבלי לפגוע בתמימות או שכן צריך להוציא את התמימות? אני מאוד מובכת מהנושא וחשוב לי שלא לפגוע בתפיסה שלו בנושא. מצד אחד יש חשיבות להקדים ולהכין אותו למידע תקין ובריא לפני חשיפה לתכנים לא הולמים שבטח ייאלץ להחשף בהמשך החיים, מצד שני אני לא יודעת איך להעביר את המסר באופן שמותאם לגילו, וגם לילדה.
אשמח לקבל הכוונה אולי לאיש מקצוע שינחה אותי איך לעשות זאת בצורה עדינה ועל טהרת היהדות והדת.

תשובה:

שלום וברכה

אפשר לומר להם שלאשה נשואה יש תהליך מסויים בגוף שגורם לה בסייעתא דשמיא להולדת ילדים, בדרך כלל זה מספיק, בגיל מעט יותר מבוגר זה כבר לא יספיק אבל אז הם כבר ידעו מן הסתם בלי עזרתך.

רוב נחת.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לפי מה שאני מכיר, אצל בנים כן מקובל להסביר להם לפני גיל שלש עשרה את כל העניין (כמובן שרק בצורה בוגרת ורצינית ואחראית). מי שצריך לעשות זאת, בדרך כלל זה האבא. בכל אופן, אצל בנים מכיוון שנתקלים בנושאים הללו תוך כדי לימוד, פעמים רבות הם מבינים זאת מעצמם.
    לגבי בנות, בכל מקרה לפני גיל שתים עשרה חובה להסביר להן לפחות מה שנוגע להן. גם הן לפעמים מבינות מעצמן שיש קשר בין הנושאים. איני מבין מה הבעיה שהאמא תסביר לה בצורה אחראית גם את הנושא הזה (רק אם היא שואלת כמובן. בלי זה אין עניין להכניס אותן לפרטים הללו).
    בכל מקרה, ברור שעדיף שיקבלו את המידע מההורים ולא ממקורות אחרים. וד"ל.

  2. הכי טוב ובריא לעשות כמו שהרב אמר ולא לגלות כלל, רק להגיד ביובש שכשמתחתנים השם יתברך עושה תהליך מיוחד וכך מגיע ילדים,

    אם מספרים להם יתכן שהם ינסו לעשות לבד כאלו דברים
    ונמצא שההורים נושאים באחריות בעבירה הגדולה הכרוך בדבר,

    ואם הם יחשפו לזה בהמשך חייהם לבד אף אם ינסו לעשות כאלו דברים אין האחריות על ההורים,

    וודאי שההורים חייבים לעשות כל מאמץ שהילדים ילמדו במקומות טהורים ותורוניים ולהחזיק אינטרנט מסונן שאז יש פחות סיכויים שיחשפו לדברים אלו ואחרים,

    העיקר לא לעשות מזה עסק לענות ולהעביר נושא מעניין יותר.

  3. מסכים עם דבריך, הדיון בעיקרו מזכיר לי משפט חכם ששמעתי פעם מאיש מקצוע, הוא אמר כך: לא נכון לומר שאי אפשר לחנך ילדים על פי ספר, זה אפשרי, אבל לכל ילד יש לכתוב ספר משלו… כלומר, ככלל את הודק וזו נטייתי, אבל יש ילד שכבר שמע וזה לא מספק אותו, זה גם תלוי באופי הקשר בין ההורים לילדים ועוד הרבה משתנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל