לתרומות לחץ כאן

כאוס מג'יק – פוסט מודרניזם או יהדות?

שאלה:

לא מדובר בשאלה הלכתית, אך הייתי רוצה שאחד מרבני האתר יקדיש זמן לשלול את נושא ה"כאוס מג'יק" לפי התורה הקדושה. אציין שאני יהודי דתי ששואל למען "ודע מה שתשיב". כאוס מג'יק הוא השקפה בתחום המיסטיקה שמנסה לשלול (כביכול) את הרעיון שיש אמת אחת, אלא כביכול לכל אדם יש את האמת שלו, ולכן במקום לקבל על עצמם דת- אדם רשאי לכאורה לקחת מכל דת מה שמתאים לו.

אני יודע שהתשובה אמורה להיות ברורה מאליה, בגלל שהתורה היא אמת כידוע לנו וכתוב בה "תמים תהיה" וכו', אבל אנשים שדוגלים בהשקפה של כאוס מג'יק לרוב מתירים לעצמם שימוש בדברים שהיהדות מגדירה כעבודה זרה. אבקש תשובה מעבר ל"ההשקפה הזאל נוגדת את התורה", אלא גם הסבר מדוע יש רק אמת אחת ומדוע על פי היגיון אין לפנות אחרי עבודה זרה, שהרי לרוב המצוות יש סיבות הגיוניות מלבד גזירת הכתוב

תשובה:

שלום וברכה

נקודת המוצא של השאלה היא שגויה. כלומר, בדתות המזרח, המטרה של העבודה האלילית היא לצורך האדם, כדי שימצא את החלק הרוחני הנפשי שבו, שיבוא לשלווה וכו', הנושא של אלוקים כלל אינו מעניין ואינו נושא, ומכאן באה התפיסה שמה שמדבר אליך בעצם טוב לך… אבל בכל הדתות האברהמיות, לאו דוקא היהדות, אבל לצורך הענין אנחנו מדברים על יהדות, הנושא של עבודת הא-ל כלל אינה לצורך הגשמה עצמית, אלא היא ציווי מסויים מאת הבורא. כלומר הבורא נתן תורה שבה מצויים מכלול הציווים וההנהגות שהוא מצווה אותנו, ואותם יש לקיים, תרצה או לא תרצמצה, תתחבר או לא תתחבר, זו התורה שבאה משמים, זה ציווי הבורא ואנחנו חייבים לשמוע לו. חסד עשה איתנו הבור שנתן לנו הסברים על חלק לא מבוטל מהמצוות, כידוע שי בתורה חוקים ומשפטים, כאשר החוקים לאידוע לנו טעמם והמשפטים כן מובנים לנו, אבל זה בונוס, אין כל הבדל מעשי בין הדברים, ואנחנו מצווים בקיום החוקים באותה מידה בה אנו מצווים בקיום המשפטים. לכן מבחינת ההסתכלות היהודית, יש רק שתי שאלות מענינות: 1. האם יש בורא לעולם? 2. האם התורה המסורה בידינו היא זו שנתן למשה והיא ציוויו? ברגע שהגעת לשתי תשובות חיוביות בענין זה, שוב אין כל מקום להחלטה ובחירה שלך, אתה מחוייב להצמד לתורה ומצוותיה ללא כחל ושרק. וכיון שהיא אוסרת עבודה זרה, ומצווה על דרך חיים פרטנית, זהו הדבר היחיד האמיתי ואין היתר לבחור בכל דרך אחרת.

יום נעים וקיץ בריא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל