לתרומות לחץ כאן

שמירת הברית-שוגג,אנוס,מזיד

שאלה:

לכבוד הרב שלום רב,
ברוך השם בחצי שנה האחרונה(אני בן 22 רווק) אני מתחזק בענייני שמירת העיניים והברית.
אני משתדל "להילחם" במחשבות ולא להסתכל היכן שלא צריך.
אך אני חווה באופן יחסית תדיר קרי לילה לצערי.
במהלך היום האחרון לא הסתכלתי על מראות בעיתיים וגם לא הרהרתי באופן רצוני..
אך במהלך השינה יותר לקראת הסוף שלה כשהתעוררתי לגמרי יצא לי קרי.
חשוב לי לציין שאני נוטה לחשוב שכן יכולתי למנוע את הקרי הזה כי הרגשתי בחלום שזה סוג של הולך להגיע אבל משום מה תוך כדי שינה לא קמתי/התעוררתי. ואיך שהרגשתי שזה יוצא מיד קמתי אך מסתבר שזה כבר יצא ואיחרתי את המועד.
שאלה: האם מצב כזה שיש לי כאן ספק שאולי יכולתי לקפוץ באופן מיידי מהמיטה ולא עשיתי זאת(כי עדיין הייתי חצי יושן כזה ומן הסתם שלא באמת חשבתי בצלילות) נחשב כזרע לבטלה במזיד על אף שזה לא נעשה ע"י משיכת עורלה..
אני מעלה את השאלה הזאת כי בשונה מפעמים אחרות של קרי לילה שזה קורה בלי שעובר לי בראש שיש סיכוי שהקרי הולך להגיע כאן עברה לי המחשבה(ממה שאני זוכר) ורק כשאר הרגשתי שזה ממש הולך כבר לצאת קמתי אך זה היה מאוחר מידי מסתבר..
באופן כללי החלום שלי לא היה "לא צנוע" היה בחלום אלמנט של לחץ ולכן הרגשתי בחלום סוג של משהו שהיה עלול להתפרש כקרי או גם כשתן שעומד לצאת אך בחלום עצמו לא הייתי בטוח וכשהרגשתי שממש עומדת לצאת לי טיפת קרי מיד קמתי אך זה היה מאוחר מידי כי יצא לי יותר..
ואם זה נחשב מזיד למרות שכבר עשיתי תיקון היסוד מה יש לעשות?
נ.ב: חשוב לי לדעת את האמת גם אם היא פחות נעימה,תודה רבה.

תשובה:

זה בודאי לא נחשב מזיד, ואסור להתייחס ולהתייאש מכשלונות, מה שחשוב זה שני דברים ואולי שלושה: 1. לשמור על העיניים באופן נורמלי. כלומר לא לצפות בסרטים, אינטרנט רק בסינון מוקפד באישור רבני למה שצריך, ספרים כשרים, לא להסתובב בקניונים וכדומה. 2. למלא את בראש בדברים טובים, לקבוע עיתים לתורה בצורה שמושכת את הלב ועוד. 3. לא לעסוק בנושא הזה, לא לחפש תיקונים ולא כפרות ולא שום דבר, אם אתה עושה את שני הדברים הראשונים, גמרנו, יותר לא לחשוב על הנושא, מה שקרה קרה, חלילה לא לחטוא במזיד, חלילה חלילה, אבל מעבר לכך, כל עיסוק מחשבה זהירות צער, רק מסבכים את הנפש וגורמים יאוש, ובכלל, לא מתעסקים בבוץ, רק במחשבות רוחניות שמחות של אהבת ה'… העיסוק הרב סביב הענין זהה רק מחמיר את הבעיה וגורם לאדם גם להיות שקוע בביצה סמיכה ולא נעימה.

חג שמח ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל