לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

כבד שנצלה ללא חיתוך שתי וערב

שאלה:

לבני ספרד כבד שניצלה אך לא עשו בו שתי וערב או ניקוב להוצאת הדם.
מה דינו מותר בדיעבד לאכילה או לא.
ואם לא מה הדין אם לאחר הצלייה הוא הונח בסיר עם עוד בשרים מה הדין של הבשרים הנוספים שבסיר מותרים באכילה? תודה ומועדים לשמחה

תשובה:

אם אוכלו צלוי, כיון שהכבד חתוך ואינו עם הסמפונות בדיעבד זה לא מעכב. ראה שו"ע סי' עג סעי' ג, ובמעדני השולחן שם. אם רוצים לבשל אחר הצלייה, יחתכו קודם.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום הרב.
    מה שכתוב בסוף התשובה "יחתכו קודם" האם הכוונה שתיכף אחר שיחתכו מותר גם להכניס אותו לסיר שמבשלים אותו בו (ויכול להיות שיהיו שם בשרים אחרים), או הכוונה שצריך לחזור ולצלותו עוד שיעור מסוים?
    אם אכן צריך לחזור ולצלותו – כמה צריך עוד לצלותו?
    בתודה

  2. לפי המתבאר בפרי מגדים בתחילת סי' עג נחלקו בכך הפוסקים, לדעת השו"ע זה לא מועיל על מנת לבשל אלא רק לצלותו שוב, ולדעת הרמ"א מועיל לחתוך אחר ואז אפשר גם לבשלו.

  3. שלום הרב.
    בבקשה שאלה נוספת – מה שכתוב בתחילת התשובה (המקורית) "כיון שהכבד חתוך ואינו עם הסמפונות בדיעבד זה לא מעכב". מה הכוונה "שהכבד חתוך"? כאשר אנחנו קונים כבד בסופר אז בעצם אנחנו מקבלים חתיכות של כבד שכבר נחתך? אם כן, מדוע בעצם אנחנו בכלל צריכים לחתוך אותו בעצמנו?
    (נ"ב: אין תחת ידי את הפרוש מעדני מלך על השו"ע לכן לא יכולתי לראות את הדברים בפנים שם.)
    בתודה

  4. יש את הנושא של שתי וערב של הכבד עצמו שזה לא נעשה, ויש את חיתוך הסמפונות שהוא לעיכובא וזה נעשה כבר קודם בדרך כלל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל