לתרומות לחץ כאן

הזכות לשלם על כיבוד הורים

שאלה:

שלום כבוד הרב,

רציתי לשאול: אבי שיחיה ויאריך ימים עבר להתנייד בכסא גלגלים. הדרך לבית הכנסת כוללת עליה תלולה ואני מתקשה להוליך אותו לבד. עקב כך אני משלמת לאברך שיעזור לי בכך.
אחותי שמעה על כך וביקשה ממני להשתתף בתשלום. סירבתי ואמרתי לה שהמצווה היא שלי. כאשה נשואה לבן תורה אם לילדים וסבתא לנכדים כולם בני תורה יש לה המון מצוות שלי כמובן אין כל חלק בהם .
היא מאד נעלבה ואמרה לי שאם תשתתף איתי בתשלום היא לא גורעת מחלקי. לדעתי זה לא כך ואמרתי לה שאשאל את הרב. לדעתי אם הקב"ה זיכה אותי במצוות כיבוד הורים חבל לי לוותר גם אם התשלום גבוה.
אישית אני לא רוצה שתשתתף איתי. אני מתפללת פשוט שהקב יזכה אותי שאוכל להמשיך כך עד מאה עשרים.
שאלה נוספת: אם כבוד הרב כן חושב שעלי לוותר לה אני מעוניינת לתרום את כל הכסף הנ"ל לצדקה. ופה אני שואלת אם אצטרך להגיד לה על כך.
בכל מקרה אני מדגישה שוב: אני לא מעוניינת בעזרה מאף אדם רק מהקב"ה.
מה דעת הרב?
תודה רבה!

תשובה:

אין סיבה לעלבון, את יזמת את המצוה הזו וזכותך לשלם עליה לבדך, היא גם זקוקה מן הסתם לכסף הזה, רק תגידי זאת בנעימות ובשמחה של מצוה והיא תבין.

מועדים לשמחה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אני מאד מודה לכבוד הרב!
    אחותי אמרה שתקבל כל מה שהרב יגיד כך שנראה לי שלא תיעלב. כמו כן הקב"ה מצרף מחשבה טובה למעשה אז אולי יחשב לה שהשתתפה בתשלום גם אם לא.

  2. תזכו למצוות, ואני בטוח שאם תעשו "תחרות" מה כל אחת עושה בשביל אבא כל אחת תמצא מספיק הזדמנויות להיטיב עמו.. וגם… אחת עם השניה…

  3. כבוד הרב אבא שלי נפטר לפני עשרה חודשיים לפני חמישה חודשים ראיתי אותו בחלום צעיר ולבוש יפה אם אחותי שהיא בוכה יש לציין שאני והוא היינו קשורים מאוד מאוד מאז שהוא נפטר אני בדיכאון קשה כל היום אני חושב עליו 24 שעות היום חלמתי עוד חלום שהוא נראה יפה וצעיר בחלום אבל הוא כעס עלי הוא אמר לי בחלום תאכל תאכל אמרתי לו אני לא רוצה לאכול הוא והתווכחנו והוא נפל אחורה יש לציין שאבא היה חי הוא תמיד היה מכין לי אוכל דואג לי

  4. דם חולם מהרהוריו ביום, וכיון שאתה מרבה לחשוב על אבא טבעי שתחלום עליו בלילה, אבל חובה לדעת שאפשר לעשות לו הרבה נחת רוח, לא צריך לשקוע בדכאון אלא להיפך להיטיב איתו! כל חיזוק שאתה עושה במצוה מסויימת, או אפילו לימוד משניות או אמירת תהילים,גורמת לו נחת רוח, והוא מכיר לך על כך טובה אמיתית. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *