לתרומות לחץ כאן

במה לבחור – חיים דתיים או חילוניים?

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני בן 14 לאבא דתי ואמא מסורתית חילונית אבא חזר בתשובה ממש ביום שנולדתי לא ברור למה… אנחנו חיים חיים דתיים עד גיל 12.5 לא כל כך היה מעניין אותי תורה ומצוות, ובגיל 13 התעוררו לי שאלות למה כל כך חשוב לאבא שלי שאני יעשה את ה"דברים" (מצוות). היום לאחר שקיבלתי תשובות רובם מהאתר הקדוש דין, וממש התחזקתי מניח תפילין ומתפלל שלוש תפילות וגם עוסק לא מעט בזיכוי הרבים וקירוב רחוקים כבר מהגיל הזה אחרי שהבנתי כמה שזה חשוב. אבל זאת רק ההתחלה, בתקופה האחרונה אני שומע עקיצות מאמא שהיא מדברת עם חברות אני שומע דברים כמו נעם (אני) ממש מפתיע אותי שהוא נשאר דתי אני חשבתי שאחרי הבר מצווה הוא יעזוב הכל (כי אבא שלי קיצוני מאוד לא יודע איך להסביר זה רחוק מאוד מהדת שאני גיליתי ולא איך שהוא מציג אותה) זה קרה ממש היום, ההבדלי דת בבית משגעים אותי ואני באמת לא יודע במה לבחור דתי או לא?

וברור לי שהכל פה זה שקר פשוט ממש קשה לעמוד בסוג של בושה הזאת מול אמא זה טיפה פדיחה וזה קורה בתדירות גבוהה.

אני גם ממש מפחד מכל העניין של חתונה בהפרדה אמא שלי טוענת שזה ממש משעמם וגם אני חושב ככה אבל אני יודע שכל הקטע הזה אסור וחוץ מזה אני רוצה אישה דתייה אמא שלי היא באמת אמא טובה ואומרת שהיא תקבל כל אחת אבל אני לא בטוח בזה…

בקיצור אני ממש מתנדנד בין דת לחילוניות גם בגלל הפדיחות פתאום לברך ליד סבתא מצד אמא שהיא אתיסטית או למה סתם ללכת לשיעור של רב בשכונה במקום ללכת לעשות שטויות עם חברים? זה ממש מביך מעצבן ולפעמים אני גם מרגיש שאני פשוט משתגע בין טוב לרע… אני ישמח מאוד לתשובה תודה רבה כבוד הרב!

תשובה:

שלום וברכה ידידי ורעי!

אני תמיד מתפעל ונהנה מהרצון שלך ומההשקעה, ניכר שאתה בוגר ומבין שלא באנו לעולם בשביל לחגוג ולעשות שטויות עם החברים, אלא למלא את היעוד והתכלית שבשלה נבראנו.

מה שחשוב לדעת, ובשיח שאתה כותב יפה המתנהל בינך לבין עצמך אני לא מספיק רואה את זה, הנושא של דת אינו למה אני מתחבר או מה יותר נחמד או מעניין וכו', אלא מה האמת ומה השקר! הרי אף אחד מאיתנו לא רואה לחיות חיים של טעות וריקנות! לכן חשוב לזכור דבר ראשון, שדת ישראל העתיקה היא אמונת אמת, יש בורא לעולם ותורתו אמת, וכלל לא משנה מה עושים האנשים שסביבנו, כיצד הם מתנהגים, ואם זה מוצא חן בעינינו, או מה הם חושבים עלינו. הדבר היחיד שאמור לעניין אותנו הוא מה הם חיי אמת, מה התכלית, בשביל מה באנו לעולם ומה בעצם אנחנו עושים כאן? מי ברא את העולם ולמה? מה החלק שלנו בכל זה? האם יש הבדל בינינו לבין חתול רחוב. במה ההבדל בינינו. רק בכך שאנחנו יכולים לדבר לצחוק? בסיום חיינו אנחנו נעלמים ואין שום משמעות למעשים שלנו?! אם כל זה לא נכון ויש אמת ותכלית, הרי שזה כל האושר והסיפוק והשמחה והשליחות, זה ממלא את הנפש מרומם מגדל מעניק תורם מחזק, וזה הדבר הכי נפלא. יהודי צריך לקום כל יום מהמיטה ולרקוד ולשמוח על כך שהוא יודע מה זה להיות יהודי, הוא יודע מה הרוממות של האדם על פני שאר היצורים, הוא יודע בשביל מה העולם הזה קיים, כל השאר שטות והבל.

כל הדיבורים על חתונה כזו או אחרת, מעבר למה שזה לא נכון ומי שמכיר יודע שאין שמחה אמיתית אלא בחתונה דתית, וכל אחד יכול לראות את זה, אתה פשוט צעיר קצת מכדי לזהות ריקנות, שמביאה רק לעצב וחור שחור בלב, בגיל שלך עוד נראה שהנאות וריגושים כאלו ואחרים הם משהו, האמת שהשמחה והסיפוק הם העולם הזה האמיתי, וכל השאר רק משאיר חור שחור בלב ועצב, אבל כל זה לא הנושא, אנחנו מדברים על איך לחיות חיים שלמים ולא מדברים על אירוע בודד כזה או אחר.

ובכלל חיי זוגיות דתיים הם מאושרים לאין ערוך, אתה צעיר מכדי שאסביר לך את זה כרגע.

תמשיך להתחזק ולהצליח, עוד נכון לך עתיד גדול מאוד בעזרת ה', אל תתבייש להיות בן של מלך! תברך בקול רם, תהיה גאה ביהדותך, אתה יהודי בן 3500 שנה, לא אדם תלוש חסר זהות כמו כל נער חילוני.

עלה והצלח וחג שמח.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אני ממש מתפעל ויוצא מהכלים מהעוז ותעצומות-הנפש! לעמוד בגאון מול משפחה שאיננה תומכת! לגמרי לא מובן מאליו.

    הסעיף הראשון בשולחן ערוך "ולא יבוש מן המלעיגין" אף פעם לא הבנתי. אז מה אם אני מסתובב בתל אביב או במנהטן ושומע צחוקים על הכיפה והציצית. עברתי את האיזור ושכחתי מהכל! אצליך זה ממש אתגר יומיומי לא מאנשים זרים אלא מתוך המשפחה ועוד בתור נער צעיר ואתה עומד בזה! כל הכבוד. מי כעמך ישראל! אשרי הדור שזכה לכך!

  2. תודה רבה הרב תודה רבה על התגובה יהושע נתתם לי כוחות להמשיך הרב יש עוד משהו קטן שאני מקווה שתוכל לענות עליו אני פשוט מרגיש לא שייך לשום מקום מגדיר את עצמי כבן אדם דתי בעוד שאדם חרדי חושב שאני לא מספיק ואדם חילוני חושב שאני יותר מידי וכמובן אני מדבר על ילדים בגילי אני מרגיש פשוט לא שייך לשום מקום

  3. אתה צריך להיות שייך לאלוקים, לא לשום אדם בעולם… מה שכן הייתי מאוד ממליץ לך ליצור קשר עם סניף לב לאחים מדרשת ערב וכדומה באיזור מגוריך, אני בטוח שיש, ושם להסתייע באברכים שבאים וכדומה שיסייעו לך למצוא את מקומך בעולם… אני בכל אופן חושב שאתה בחור נפלא!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל