לתרומות לחץ כאן

תכלית האדם ויעודו על פני האדמה

שאלה:

שלום הרב,
אני באה ממשפחה דתית שמרנית, הורי לא מקבלים את הדרך שלי ואת מסלול חיי. אני יוצאת עם נשים ולא גברים, אני מכבדת את הורי ואת הדרך שלהם אבל הורי מתנגדים בכל תוקף לקבל אותי. הם רוצים לשדך לי מישהו ואומרים שזה יעבור לי, אני שלמה עם עצמי ושמחה על מי שאני ובעתיד אבנה משפחה טובה ושמחה עם ילדים עם אישה ולא גבר. הורי לא מסכימים להביא את הבת זוג הביתה ואמרו שיעיפו אותה אם היא תגיע, הם לא רוצים אותי כבר בבית ולא מוכנים לשמור איתי על קשר יותר בשבילם אני טמאה ולא הבת שלהם יותר. אני מכבדת את הורי ותמיד משתדלת לכבד ולעשות טוב בבית תמיד דואגת לאחים, ומבחינתם זה לא עובר. אני לא הולכת לוותר על הזהות שלי ולא הולכת להתחתן עם גבר בשביל לקבל אישור מהוריי, אני קרובה לגיל ה20 ויודעת בדיוק מה אני רוצה ואני בטוחה בעצמי.
שאלתי אל הרב התנהגותם של הורי לא חריפה מידי? הם מגזימים ולוקחים קשה מידי , לא רוצים אותי יותר בסביבה שלהם. אני גאה בעצמי מאוד גאה בעצמי וזה לא מעניין אותם הם לא מוכנים להקשיב לי ומאמינים שזה יעבור לי על ידי עבודה עצמית. אני לא מאמינה בטיפולים ואני גם לא רוצה ללכת זה לא עוזר וזה לא נכון לעשות את זה. זה פוגע בנפש

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער רב את שאלתך. נחלק את השאלה לשנים: מה היחס בו הורייך צריכים לנהוג כלפייך זה לא הנושא שלנו, שהרי לא הם שאלו את השאלה. הם ישאלו ויתייעצו ויהגו כפי הבנתם, השיח בינינו אינו משמעותי ביחס לזה. מה שכן חשוב מאוד לדעת, מי הוא יהודי, מה תפקידו, וכיצד הוא אמור לראות את עבודת חייו.

יהודי הוא שליח ה' בעולם, הוא מחוייב בכל מצוות התורה באופן מלא, יש לו את הזכות הגדולה למלא את כל חייו בעבודת ה', זו תכליתו יעודו והגשמת חייו.

לכל אדם יש נסיונות בעולם הזה, קשים יותר ופחות, בנושאים שונים ומגוונים, אבל אנחנו מאמינים באמונה שלמה, שבורא עולם שנותן לאדם נסיונות, גם נותן לו את הכוחות הנדרשים כדי לעמוד בנסיונות אלו. בכלל זה גם הנסיון שאת עומדת בו. אינני חושב שנכון כרגע להנשא לגבר, כי כרגע יש לך קושי עם זה. אבל חובה להפרד מבת הזוג. זה נגד התורה, וזה הנסיון שלך. בנסיונות צריך עמוד ובכבוד! בנוגע לעתיד, כן חשוב וכדאי לטפל, וגם אם זה קשה ומייסר וגורם לך חסך מסויים וכדומה, את תמיד צריכה לזכור, שלא נולדנו כחיות השדה שעושות כל מה שנוח להן, אנחנו יהודים זקופי קומה, שיודעים שיש מותר לאדם על פני הבהמה, וזוהי הנשמה שבנו, הכח השכלי שבנו שמאפשר לנו להתאמץ, להתעלות על קשיים, לספוג חסכים ונסיונות, ולעשות מה שאנחנו חושבים לנכון, ולא רק מה שנוח ונעים לנו. 

ולכן, קבלי על עצמך להתעלות מעל כל זה, לפנות להגשמה העצמית האמיתית היהודית שלך, ואנו מתפללים להצלחתך לחזור לאבינו שבשמים ולהיות נזר הבריאה.

מועדים לשמחה ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל