לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שאלות שונות

שאלה:

בס"ד
מועדים לשמחה !
1. בשבת קודש בבוקר , גיליתי שאין מים בברז. הורי אמרו שזו תקלה שכונתית. המים חזרו לאחר כמה שעות בשבת. האם ניתן היה להשתמש ללא חשש במים ?
הסיבה שאני שואלת היא מהחשש אולי יהודי תיקן את התקלה וזה כמו הנראה ממעשה שבת ?
אלא שהמים היו נחוצים לנטילת ידיים וכו' ולא ברור למה הם נותקו ואיך חזרו כי הייתה שבת ולא יכולתי לדעת.
2. אני תמיד נוהגת( בלי נדר) אך באופן קבוע כל שבוע בימי שישי , לגזור את הציפורניים לכבוד שבת קודש.
ביום שישי שעבר (הסמוך לפסח) לא גזרתי מפני שהייתי עסוקה מאוד בהכנות לשבת ולחג והיה לחץ גדול להספיק הכל לפני שבת ולא היה פנאי לגזור. ידוע שמי שגזר ציפורניו בערב יום טוב יכול לגזור בחול המועד.
השאלה שלי אם יש היתר לגזור את הציפורניים ביום שישי הבא ערב שבת וערב שביעי של פסח מפני כבוד השבת והחג וגם שלא יכנס שום דבר מתחת הציפורניים (אחרי שבועיים ללא גזירה) ?
3. האם מותר לכתוב בחול המועד רשימת קניות בעט רגיל על דף כדי לערוך קניות לפסח ?
4. הביצה שהיתה אצלי בליל הסדר בקערת הפסח הייתה קשה בקליפתה אך שכחתי לשרוף אותה בלהבה לפני שבת. האם זה בסדר או שחובה היה לשרוף ?
5. הזרוע הצלוי שהיה בקערת הסדר כמטבן לא נאכל בליל הסדר כי אסור היה צלוי. ולמחרת אימי שאלה אותי אם אפשר לתת אותה לחתול רחוב שאנחנו מאכילים באופן קבוע , ועניתי שכנראה אפשר והיא נתנה לו. האם זה בסדר ? זה לא פוגע בכבוד הזרוע שהיה בקערת הסדר ?
6. במקפיא יש כבד עוף קפוא שקניתי לפני פסח כדי לתת לחתולים. אני לא זוכרת אם כתוב עליו כשר לפסח אך זה נטו כבר עוף ללא שום תוספות. האם אפשר להפשיר ולתת בידיים לחתולים ללא חשש ?
7. לפי מה שידוע לי , הרכב של הורי נקי מחמץ , אך בכל זאת יכול להיות שיש שם כמה פירורים בשקיות הרב שימושיות שברכב. השאלה אם אני יכולה לנסוע ברכב זה כדי לערוך קניות ?
8. אם אימי מבקשת ממני להוציא את הכלב לעשות צרכיו בחוץ , והכלב אוכל אוכל לא כשר לפסח ורוב הסיכויים שזה חמץ ממש האם מותר לי להוליך אותו הרצועה ברחוב בחול המועד פסח ?

תודה רבה מראש !

תשובה:

1. יש להקל, יתכן שיש בכך חשש פיקוח נפש, וגם יש ספק אם נעשה על ידי ישראל או על ידי גוי.

2. קשה להתיר. יש להתאמץ לסחוב עוד יום..

3. לצורך המועד מותר.

4. לא חובה כלל.

5. זה בסדר .

6. אפשר לתת.

7. אין בעיה.

8. אין כל בעיה.

מועדים לשמחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד
    מועדים לשמחה !
    כבר עכשיו לא נוח לי עם הציפורניים , עברו 10 ימים מאז שגזרתי. אני רוצה לגזור ביום שישי הקרוב לכבוד שבת קודש. כדי להרגיש יותר מסודרת לכבוד השבת והחג זה חשוב לי ואני מרגישה שאם לא אגזור זה גם יפריע לי לנטילת ידיים וגם לא מכובד להיכנס לשבת עם ציפורניים כאלה. יש היתר לגזור ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל