לתרומות לחץ כאן

קרבן פסח השנה

שאלה:

ראיתי שמארגנים מינוי לקרבן פסח השנה, מה דעת הרבנים על זה? פירסמו שהרבה מגדולי הדור הסכימו לדבר? האם הרבנים כאן יוכלו להסביר לי מהות אירוע זה? איך אפשר להקריב קרבן פסח עכשיו? האם חובה להתמנות על קרבן פסח זה של השנה ? תודה רבה, בברכת פסח כשר ושמח.

תשובה:

לא שמעתי, אני מניח שכוונתם שעושים מינוי, ואם יבוא משיח יוכלו להקריב, אם לא, לא יקריבו… אינני יודע מי תומך..

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. אני הבנתי שזה לא אירוע. אלא כמו שהרב כתב בתשובה, שאם יבא משיח וכו'. אבל יורשה לי לחלוק מעט ולתקן צ"ל: אם יבנה בית המקדש. כי בניית בית (לפחות מזבח) אפשרית בתנאים מסויימים עוד לפני ביאת המשיח. אנחנו לא יכולים לדעת מה קודם למה, אבל יש מסורת מהגר"א שקודם יבנו ויקריבו כמה קרבנות צבור, ורק אח"כ המשיח יבא.
    מה שלא יהיה הסדר אנחנו מתפללים ששתי הדברים יבאו במהרה.

  2. רק איזה גילוי דעת חשוב שאני חייב להגיד:
    כתבתי מה שכתבתי בהודעה הקודמת. אבל שח"ו לא יהיה מישהו שחושב שהתכוונתי למשהו אחר. אז אני מגלה דעתי: ודאי שאסור בזמננו לעלות בטומאה לכל הר הבית וכל מקום המקדש. המסורת בשם הגר"א בוודאי זה לא חולק על ההלכה. ומתי שזה יגיע, גדולי הדור שליט"א הם ורק הם יורו לנו בדיוק הכל

  3. מרדכי היהודי
    קראתי את תגובתך הראשונה, ומאד נהניתי. אכן, יש מסורת כזו בשם הגר"א. מסורת זו פורסמה בירושלים בשנים בהן היו בה רבים מתלמידי הגר"א, ואם היה ספק בשמועה זו, מסתבר שהיו מכחישים זאת.
    בכל מקרה, הדברים פשוטים וברורים לכל בר בי רב. במשך הדורות עלתה שאלה זו על הפרק אחת לכמה שנים, בכל פעם שהיתה אולי אפשרות כזו.
    תסלח לי מאד, אך לא הבנתי מה רצית להבהיר בתגובתך השניה. רצית להדגיש משהו? יש איזו בעיה להעלות את הנושא הזה בחוגים שלכם (לפי הסגנון, ממש לא צריך לנחש לאיזה חוג אתה משתייך)? האם זה עד כדי כך שמישהו מזכיר זאת, חושדים בו ש…?

  4. נושא העלייה להר הבית נדון בהרחבה פעמים רבות כאן באתר, תוכל למצוא בחיפוש. אין דבר שאנחנו מנועים מלדון בו ולהשתעשע עם החברים לכאן ולכאן.

  5. תגובה לתגובה:
    אני שמח שנהנית מתגובתי הראשונה, אך לא הבנתי מה רצית לרמוז בקשר לתגובתי השנייה.
    פשוט, תוך כדי כתיבת ההודעה עלתה בראשי מחשבה שמא יש שיקראו את הודעתי ויבינו כאילו אני משתייך לעולים להר הבית בזמן הזה. כתבתי שלא זאת כוונתי, כי יש לנו מורי דרך והם יורו לנו כיצד לנהוג.
    מתגובתך הבנתי שאתה מאלה שעולים להר או שמעודדים עליה להר. אם באמת יש רבנים המורים לכם כן, בשמחה.
    כתבת שאתה מנחש לאיזה חוג אני משתייך. נכון, נחשת נכון. אני חרדי! ואני גאה בזה!
    פסח כשר ושמח
    מרדכי

  6. ציטוט: אם באמת יש רבנים המורים לכם כן, בשמחה. סוף ציטוט.
    אתה בטוח בזה? לא יודע למה חשבת שאני מזלזל במישהו. יש לי הרבה חברים חרדים, אבל אלה שמדברים בסגנון חוששני בדרך כלל שייכים לקבוצות מאד מסויימות. לא יודע בדיוק להגדיר. אותם אלה, אם ישמעו על רב שמתיר/מעודד עליה להר הבית, פשוט יאמרו שהוא לא רב. אם אתה אינך כזה, אני שמח מאד ומבקש את סליחתך אם דברי נשמעו חלילה כזלזול

    חג שמח לכולנו

  7. אני נגד עלייה להר הבית, וסבור שאין היתר לרב להתיר זאת אחר שרוב ככל גדולי הדורות האחרונים מכל החוגים אסרו זאת.

  8. כבוד הרב
    זה בדיוק מה שכתבתי בתגובה האחרונה. רב שיתיר, יאמרו שאינו רב! הרב עשה את זה בעדינות "אין היתר לרב להתיר זאת".
    זה כולל גם את הגרז"ן זצ"ל?
    שאלתי פעם איזה בחור חרדי (מאיזה זרם קיצוני, אבל לא קנאי, וכן נגד המזרחי. טוב תגדירו אתם). הוא ענה שקודם כל הרב זלמן נחמיה גולדברג לא התיר. אבל גם אם כן, הוא מחוץ לקונצנזוס. מעניין מי אחראי על קבלת התוארים הללו.

  9. בכוח אתה מנסה להכניס לפי מילים שלא אמרתי! אני מכיר קומץ רבנים שמתיר לעלות, ואמרתי שאין לשמוע להם בזה כיון שאין להם סמכות לחלוק בזה על רוב מנים ובנין כל גדולי הדורות שחששו שזה יביא לאיסורי תורה. הרי ברור לכולנו שיש מקומות בהר הבית שמותר לעלות אליהם לאחר טבילה אין כאן נושא הלכתי נטו, אלא שזה מביא למכשול על ידם או על ידי החיילים המלווים שאינם טובלים, ושאר תיירים שלא יודעים להיכן לעלות. ממילא גם לא שייך כאן הציטוט מהגרז"ן שהרי ברור לכל מי שהכירו שלא היה מתיר למעשה לעלות, מן הסתם שאלוהו הלכתית נטו אם יש מקומות שמותר ואמר מה שידוע לכולם..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל