לתרומות לחץ כאן

עוזר לקשיש שלא הגיע ליעד השעות הדרושות

שאלה:

שלום וברכה לרב,
עבדתי בחברת כוח אדם ,
ביטוח לאומי חייב לתת לקשישים כמו מסוימת של שעות , אז הוא לוקח חברות כוח אדם שמעסיקות אנשים וגוזרות קופון , נגיד מקבלות מביטוח לאומי כסף עבור 6 שעות שבועיות לאותו קשיש , ומשלמות לעובד שלהם פחות בשכר השעתי ממה שהם מקבלים ואז יש רווח ,
עבדתי בחברה כזאת והייתי אמור להיות עם הקשיש 5 שעות שבועיות שבפועל לא הייתי איתו אלא רק שעתיים או 3 בשבוע ,
ודו"ח בו רשמנו את השעות אני והקשיש נאבד ,

החברה בכלל לא התייחסה לזה שלא הועבר לה דיווח של השעות עבודה , ושילמה לי לפי מחיר מסוים כנראה לפי ה5 שעות סה"כ שהייתי אמור לתת לקשיש ,
מה שיוצר בפועל מצב בו ביטוח לאומי משלם את הכסף עבור 5 שעות , החברה גובה 5 שעות מביטוח לאומי , ומדווחת שהקשיש קיבל , למרות שבפועל הקשיש לא קיבל את כמות השעות הנצרכת .

עכשיו אני קיבלתי משכורת , לא יודע לפי מה חושבה המשכורת , אני לא מצליח לקבל תשובות כמו שצריך מהחברה , אני חושב שכדי שהם לא יפסידו כסף בזה שהם יגבו פחות מביטוח לאומי , ויישאר חוב לקשיש , אני חושב שהם דיווחו שהקשיש מקבל את מלוא השעות .
תודה וסליחה

תשובה:

שלום וברכה, 

לפי הכללים של ביטוח לאומי, הזכות של השעות שמציבים לקשיש הכוונה שאם הקשיש יצטרך את אותם שעות חייב העובד למלא את השעות. אבל אם העובד עשה את כל העבודות נדרשות לקשיש ולא הגיע ליעד המלא, זכאי העובד לשכר מלא עבור כל השעות שהציבו לו. ולכן אתה שעבדת את כל מה שהקשיש היה צריך מותר לך לקבל שכר מלא עבור כל השעות.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל