לתרומות לחץ כאן

שנים מקרא ואחד תרגום באמצע קריאת התורה

שאלה:

1. מה עדיף, לא לכוון בכלל בחזרת הש"ץ או לכוון בלימוד?
2. האם יוצא בקריאת התורה אם אני קורא משהו אחר כגון שנים מקרא?

תשובה:

שלום וברכה

1. לא הבנתי את השאלה, בחזרת הש"ץ מאזינים לש"ץ מתוך הסידור.

2. בדיעבד מי שדחוק מאוד בזמן יכול לקרוא עם הבעל קורא גם כשאינו קורא איתו מילה במילה כל שהוא עוסק באותו הענין, כמבואר בשו"ע סי' רפה סעי' ה, ובסי' קמו ומשנה ברורה שם ס"ק יא, בתנאי שיש עשרה ששומעים את הקריאה כמו שצריך. אבל כיון שכפי המבואר שם בשו"ע זה בדיעבד ובשעת הדחק, וכפי שהאריך שם המשנה ברורה בכמה מקומות בסי' קמו, ראה ס"ק יד-טו ועוד, ויש גם מחלוקת בענין זה! שהרי דעת השו"ע הרב היא שמה שאמרו שיוצא ידי חובה בקריאת התורה היינו שבכך שמאזין השומע כעונה, ובכלל עיקר זמנה ביום שישי על פי סוד, לכן ודאי אין לעשות כך לכתחילה, ובשעת הצורך גם אין להקל בזה ממש כך, אלא בזמן הקריאה יאמר אחד מקרא עם הש"ץ מילה במילה ואת המקרא השני עם התרגום יאמר אחר כך [זה גם לא ממש לכתחילה, כיון שלכתחילה יש שני אופנים לקריאה, או פרשה פרשה מפתוחה לסתומה, או פסוק פסוק, אבל בזה כבר נהגו להקל].

חג שמח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל