לתרומות לחץ כאן

Ocd וטהרה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
האם בגדים בדגש על לבנים שאני רואה בהם כתמים לאחר שעברו כביסה אני יכולה לא להתייחס לכתמים?
ראיתי על תחתון לבן שיצא מהכביסה כל מיני כתמים בכל מיני חלקים של התחתון ולא ידעתי למה לייחס את זה . אני כן הסתכלתי על התחתונים הלבנים שלבשתי בעת שבעה נקיים ואם היה משהו שנראה לי בעייתי שאלתי עליו .
אני יכולה לא להתייחס לכתמים אלו?
אני פשוט מרגישה שממש חייה בפחד מלהסתכל אפילו על כביסה לבנה שיוצאת מהמכונה , מלהסתכל על המצעים שלי, אפילו על מצעים שלא שלי יש לי פחד להסתכל , על הבגדים שלי אפילו על חולצות שהן לבנות אני מפחדת להסתכל כדי לא למצוא כתמים וכדי שהיצר הרע לא ימצא סיבות למה זה כן יכול להיות הגיוני שזה ממני …
סליחה מראש על כל השאלות הלוואי והמצב היה שונה ולא הייתי מרגישה צורך לשאול

תשובה:

ברור שאין מקום לחשש כלל.

רפואה שלמה בקרוב. המשיכי לטפל.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הרב , האם הכוונה שאין לחשוש רק במקרה הספיציפי שתיארתי או שכל בגד לבן שיוצא מהכביסה ואני מוצאת עליו כתם לא להתייחס גם אם לא בדקתי אותו לפני ?
    כי זה קרה לי ולא ידעתי למה לייחס את הכתם .
    ושאלה נוספת בגד שמשולב בו צבעוני ולבן יחד באופן שאי אפשר כל כך לראות מתי מתחיל הלבן( בגד מפליז עם שערות פליז בכחול ואפור ובקצה העליון של השערות לבן ) נחשב צבעוני ?

  2. 1. כל בגד שיוצא מהכביסה. 2. אינני יודע בלי לראותו, את לובשת בימי טהרה רק בגד תחתון שחור או כחול כהה ממש בלי שום דוגמאות בהירות ובלי תחתונית -פד לבנה כלל.

  3. יופי זה יעזור לי מאוד!
    מקווה שאמצא תחתוניות שחורות בקרוב. אמנם אני מחשיבה תחתונית לבנה כלא מקבלת טומאה אבל זה יכול להפחית משמעותית את החששות ואת השאלות שמפנה לבעלי .
    דבר נוסף, מהפחד אני כמעט לא מסתכלת על דברים לבנים . היום שסידרתי את הסדין ( צבעוני), השתדלתי לא להסתכל על המזרן הלבן ולא הסתכלתי עליו ממש רק ראיתי אותו מזוית העין וכל הזמן אני מדמיינת שיש כתמים . זה קורה לי הרבה ואז מגלה שזה היה סתם ולא באמת יש כתם .
    השאלה האם במצב כזה אם לא ראיתי משהו בודאות ולא יודעת אפילו לומר איפה ממוקם ומה גודלו אם בכלל קיים עדיף לא לחזור ולהסתכל ?
    מנסה למצוא לי כל מיני כללים גורפים שיסייעו לי במקרים רבים ויפחיתו את המחשבות הטורדניות שלא פוסקות .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל