שאלה:
שלום וברכה. מהתורה אנחנו יודעים שמיני מתכות ראויים להגעלה. ובשו"ע נפסק שגם כלי אבן ועץ ראויים להגעלה. מאיפה המקור לזה? האם זה בנוי על הבנת המציאות?
תודה רבה וחודש טוב!
תשובה:
שלום וברכה
ראה חולין כה ב שכלי קרן ועצם נלמדו מהפסוק, ומהם נלמדו כלי אבנים, וראה רא"ש ורי"ף שם שאכן נחלקו מה ניתן ללמוד ומה לא, ומחלוקת הראשונים בזה לגבי כלי עץ, אבל למעשה נפסק בשו"ע סי' תנא סעי' ח שכל אלו נלמדו מקרן.
חודש טוב.