שאלה:
בס"ד
שלום לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א
שאלתי היא כאשר רוצים להלוות וישנם עדים שהם קרובים כגון אחים/אחיות דודים וכו' האם יש איזה איסור שלא יהיו עדים מצד קירבה?
או שמא דין זה נאמר בעדי קידושין בלבד?
תודה רבה על זיכוי הרבים וכל הישועות לכולם אכי"ר.
תשובה:
שלום וברכה,
כאשר יש עדים קרובים או פסולים, אין משמעות לעדים, ונחשב להלוואה ללא עדים. בשו"ע נפסק שלא ילווה מעות ללא עדים או שטר, וכאשר מעמיד עדים קרובים דינו כהלוואה ללא עדים.
בהצלחה.
מקורות:
ראה שו"ע סימן ע סעיף א.