לתרומות לחץ כאן

למה צריך להתפלל?

שאלה:

שלום רב
ראיתי את העניין שהקב"ה רוצה שנתפלל אליו כי הוא אוהב שאנחנו מתפללים אליו אבל עדיין קשה לי אם כל מה שהוא עושה זה טוב לנו אז *על מה* יש לנו להתפלל? הרי אני לא יכול לבקש לדוגמא שיתן לי אישה עם כסף או שאני רוצה להתחתן בחצי שנה הקרובה אם הוא יודע שבשבילי זה טוב להתחתן רק בעוד שנתיים כי הרי הוא עושה את הכי טוב?

תשובה:

שלום וברכה

ראשית נחדד "ה' אוהב שמתפללים אליו" אין הכוונה שהוא אוהב את זה לצורך עצמו, אלא בשבילנו, וכאן המפתח גם לשאלתך. מטרת התפילה ותכליתה הוא בראש ובראשונה לחדד ולחזק אצלנו את הידיעה והאמונה שהכל ממנו יתברך ושום דבר לא נעשה מעצמו או בכוחנו לבד. מכאן בא החידוש הגדול המבואר כבר ברש"י בפרשת בראשית על הפסוק וכל עשב השדה טרם יצמח כי לא המטיר ה' מטר על הארץ, ופירש, שאין אדם מכיר בטובתם של גשמים להתפלל עליהם. כלומר בורא עולם יצר מציאות כזו, שגם מה שהוא רוצה לתת לנו ואמור לבוא אלינו לא יבוא אלינו בלי תפילה, וזאת כדי לחזק אמונה זו בליבנו. ולכן יש להתפלל על כל נשימה ונשימה. כמו כן, תפילה חזקה משנה גזר דינו של אדם לטובה. כלומר, לא בכל דבר המודד הוא רק אם זה טובה לא או לא, שהרי לפעמים טובתו של אדם להענש חלילה, וטובה זו ניתן לשותה על ידי תשובה ותפילה וצדקה המעבירים את רוע הגזירה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא הבנתי, עדיין בסופו של דבר אם השם החליט לשלוח לי את האשה שלי בעוד שנה זה אומר שזה הדבר שהכי טוב בשבילי אז למה להתפלל ולבקש שזה יקרה יותר מהר?

  2. יש אפשרות שה' יחליט שצריך לשלוח לך את האשה היום או בעוד שנה או בעוד שנתיים לא חשוב כרגע, והוא לא ישלח כלל עד שתתפלל על כך…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל