לתרומות לחץ כאן

אבא נוהג באלימות מילולית בבית

שאלה:

שלום רב,
יש לי אבא קשה , הוא מתייחס ממש ממש ממש לא יפה לאמא שלי , שקוע בעצמו , לא תקשורתי ,צועק , פוגע , ממש סבל להיות לידו , זה הגיע למצב שאנחנו נושמים לרווחה בכל פעם שהוא יוצא מהבית , או לא נמצא בסביבה , לצערנו בשנים האחרונות המצב החריף ממש , ואני בטוחה שאם יאבחנו אותו התוצאה תהיה שיש לו הפרעה נפשית מאובחנת ובדוקה.
השאלה שלי היא שלפעמים אני מקווה שהחיים יהיו בלעדיו , אם הכוונה שלי ברורה…האם מותר לי להתפלל ש"נתפטר" ממנו בדרך כלשהי ? 
אם לא על מה אני יכולה להתפלל כדי שהמצב יהיה טוב יותר – כי לפי דרך הטבע לא רואה פתרון אחר חוץ מזה שהוא לא יהיה בשטח , אין סיכוי שהוא יהיה בן אדם אנושי וטוב , זה בגדר של חולי נפש , ולצערי אני לא מגזימה . 
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער ובכאב רב מאוד את שאלתך. אין טעם במחשבות ותפילות מסוג זה… מה שכן צריך כן לחשוב איך לעזור, וזה בראש ובראשונה לתמוך מאוד באמא בשני מישורים: האחד באמת לתמוך לתת לה אהבה ועזרה ועידוד, וכל מה שהיא צריכה כדי לשרוד. שנית, לחזק את היכולת שלה להתמודד עם הדבר הזה, אסור שתהיה אלימות בבית לא מילולית ובודאי לא פיזית, והיא זו שאמורה לנהל את הסיפור ולהביא לידי מצב שהאב לא יוכל לנהוג בבית בצורה כזו. וצריך לחזק אותה בעדינות בכבוד גם לאבא, אבל לחזק שתוכל להתגונן, לדרוש טיפול לאבא אם צריך, להציב גבולות אם צריך, הכל בנעימות ובכבוד אבל באסרטיביות! במידת הצורך יש לערב רב מקומי, או אפילו את הרווחה – לאחר התייעצות בענין זה עם הרב.

העיקר לשמור על שלימות הבית, על כבוד ההורים וליצור אוירה נעימה ככל האפשר, אבל לא אפשרות להיות למירמס. תתייעצו. והכי חשוב, אתם לא מתערבים, רק אמא, אבל תעודדו אותה להתייעץ, מתוך כבוד לאבא.

בהצלחה רבה מאוד!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לגבי התפילות אפשר להתפלל שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר לכולם סוף כל סוף כולם מסכנים לבורא עולם יש דרכים גם על פי הטבע שלא נראים לנו לעין מנסיון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל