לתרומות לחץ כאן

ספק מתי להתחיל לספור 7 נקיים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
ביצעתי הפסק ומוך ביום חמישי. במוך הייתה נקודה קטנה אדומה שייתכן מאוד שהיא מפציעה.
ביצעתי שוב הפסק ומוך בשישי למקרה ששל יום חמישי יפסל ובמוך שוב ראיתי נקודה קטנה בצד.
ביקשתי מבעלי שיקח לרב לבדיקה ( כי יש מצב גדול שהבדיקות אכן טהורות אך יש ספק קטן)אך הוא מסרב למרות שבעצמו ראה את הנקודה האדומה. לפעמים הוא מושך אותי ולבסוף לוקח לרב ( אני מתביישת לקחת לרב בעצמי) השאלה האם יש טעם לקחת את הבדיקות לרב אחרי שעבר הרבה זמן .
בנוסף, אם במחשבות שלי לפעמים לא החשבתי את יום חמישי כהפסק כי מרגישה שמתאמצת יותר מדי ולבעלי זה לא מזיז( או שעושה את עצמו שלא מזיז לו) למרות שיודע כמה הכנות נפשיות זה לוקח לי לפני טבילה וגם כל הספקות עם הבדיקות .אך בזמן ביצוע הבדיקות כיוונתי שאם הבדיקה של יום חמישי טהורה שיחשב כהפסק חוץ מאתמול בבוקר שביצעתי בדיקה ולא זכרתי לכוון .אתמול לפני השקיעה ראיתי כתמים לא מטמאים (לאחר ששאלתי את הרבנית וצילמתי לה בתמונה)וגם היום אז לא ביצעתי בדיקות . במהלך הימים פשוט לפעמים עלו לי מחשבות שלא להילחם או להתאמץ יותר מדי( בלי נדר) לגבי מתי לטבול ולא החשבתי את ימי חמישי ושישי כהפסק אך היו מקרים לאורך היום שכן החשבתי ( או שכבר לא זוכרת אם החשבתי) אני פשוט כרגע כועסת על בעלי ועל הזלזול שלו בעניין ולא כל כך מדברת איתו כי פגע בי. הרבה פעמים קורה שבזמן נידה מתייחס בזלזול וזה קשה מאוד ככה . הפער ביחס בין זמן שנידה וטהורה.
כמה ספקות:
1. האם יש עדיין טעם להראות את הבדיקות לרב?
2. האם אם היו רגעים שלא החשבתי את ימי חמישי או שישי כהפסק אם הבדיקות אכן טובות האם זה לא מעכב ויכולה לטבול ?
3. היום בזמן ששכבתי בסלון . בתי באה לשכב לידי ובטעות לחצה לי על המקום וחששתי שאולי זה יכול להיחשב כבדיקה פנימית( היו לי כתמים היום) .
4.עצם זה שלא מדברת כרגע עם בעלי . זה לא נחשב לנדר נכון? הזלזול שלו ( ובמיוחד בזמן נידה)פשוט מאוד קשה לי והדיבור שמרשה לעצמו לדבר אליי כמו : לא מעניין אותי מתי תטבלי או תורידי כבר את ה"חרא" הזה שיש לך על הראש( כיסוי ראש שהתחלתי לשים בערך לפני שנה).
5. ספק נוסף שקשור לocd ונדרים.
רציתי שנצא כל המשפחה יחד לכבוד יום ההולדת של הבן שלי לטיול . התאמצתי למצוא טיול נחמד ובמחיר סביר. בעלי לא עשה יותר מדי ואמר נראה בבוקר. בבוקר דיבר עם חבר שלו והחבר נתן לו סכום גבוה ופתאום הרגיש שמה שמצאתי באמת מאוד משתלם. אמרתי לו עכשיו תשלם יקר אני לא מתאמצת בשבילך אחרי שאתמול התאמצתי הרבה כדי לבחור משהו נחמד . בסוף כמובן ששוב חיפשתי את ההנחה שמצאתי( כביכול התאמצתי למרות שאמרתי שלא אעשה זאת) ויצאנו לאן שרציתי. לא ביקשתי שיפר לי כלום כי אני מנסה להתגבר על ה ocd . האם עליי לחשוש מנדר?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער כל מה שעובר עליך, יש בהחלט מקום להראות לרב את הבדיקות, גם עכשיו, ואין כל חשש לגבי ההיסח דעת, תמשיכי לספור כמו שצריך ויהיה בסדר, כל שאר החששות כלום.

לגבי היום הולדת אין שום נדר והכל בסדר.

צריך לחשוב מה לעשות עם מערכת היחסים ביניכם, איך לשלקם ולהתאמץ יותר, תשוחחי על כך עם בעלך בזמן רגוע.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל