לתרומות לחץ כאן

ירושות של בני זוג שאין להם ילדים

שאלה:

האם ישנה הלכה כאשר ישנם בני זוג שאין להם ילדים וכאשר נפטר אחד מבני הזוג חצי מהירושה הולך אליו והחצי השני מתחלק בין האחים או האחיות של הנפטר או הנפטרת, ואם גם האחים נפטרו אז החצי השני הולך לאחיינים מצד הנפטר, אלא אם כן הם מוכנים לכתוב כתב ויתור ואז הירושה הולכת בשלמותה לבן הזוג שנשאר?

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הלכה הבעל יורש את אשתו והאשה לא יורשת את בעלה. ולכן אם האשה מתה תחילה הבעל יורש את נכסיה – החלק שלה בדירה ובכספים. ואחרי שהבעל מת העיזבון עובר ליורשיו. ואם הבעל מת תחילה, האשה לא יורשת אותו, אבל יש לה זכות לדור בביתו של בעלה ולהתפרנס ולקבל מזונות מהנכסים שלו עד יום מותה או עד שתתחתן עם אדם אחר. ואחרי מותה היורשים שלה מקבלים את כתובתה, ושאר הנכסים עוברים ליורשי הבעל.

בהצלחה.

מקורות:

העובדות שכתבת הם חוקי הירושה שלפי חוקי הגויים ולא לפי הלכה. לפי הלכה בעל יורש את אשתו והוא היורש שקודם לכולם כולל לבניה של אשתו. ואשה לא יורשת את בעלה כלל, אולם יש לה זכות 'מדור' – לגור בדירה של בעלה כל זמן שהיא אלמנה בבית בעלה. ולכן זוג שאין להם ילדים, אם האשה מתה תחילה הבעל יורש אותה, ואחרי מותו העזבון עובר ליורשיו – אחיו או אחיינים שלו – לפי הסדר המוזכר בשו"ע חו"מ סימן רעו. ואם הבעל מת תחילה העזבון של הבעל [החלק שלו בדירה ובכספים] עובר ליורשי הבעל, אלא שאין זכות ליורשים לקחת את הדירה של הבעל ויש זכות לאשה לגור בדירה ולקבל מזונות מנכסיו – כל עוד היא לא נישאת לאדם אחר. ורק אחרי מותה יוכלו יורשי הבעל לקבל את העזבון של הבעל מה שנשאר מעזבונו אחרי שקיבלה מזונות מנכסיו, ואחרי שיורשיה מקבלים את כתובתה- ראה שו"ע אבן העזר סימן צד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל