לתרומות לחץ כאן

האם להרשות לבן החילוני להביא את חברתו הביתה ללינה?

שאלה:

שלום לכבוד הרב. בננו בן 23 לא שומר על אורח חיים דתי . יש לו חברה והוא מבקש שהיא תישן באותו חדר שהוא ישן.( אנו מתנגדים נחרצות) שוחחנו איתו רבות בנושא על כל המשתמע מהאיסור…אנו לא יודעים מה לעשות?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בכאב את שאלתך, אינני יכול לענות במדוייק, כי הנושא של אופן ההתייחסות לילד מתמודד בשלב כזה ואחר הוא מאוד עדין ואין בו תשובה אחידה, מצד אחד חייבים להציב כללים ומצד שני שלא לנתק את הקשר, לתת לו מקום גדול של אהבה והכלה וכו', וכדאי לערוך התייעצות פרטנית עם רב חכם שמלווה אתכם. רק נאמר באופן כללי, שלדעתי חלק מהיחס לילד חייב להיות גם הצבת גבולות, זה חשוב לא רק מבחינה דתית, אלא גם אנושית. הוא חייב להבין שכשם שאתם מכבדים את זכותו לחיות את חייו על פי השקפתו, כך חובה עליו לכבד את אורח חייכם, ודברים שבשבילכם הם נעיצת סכין, לא יעשו אצלכם בבית. כמו שהוא מבין שאין לוט כל זכות אנושית נימוסית או כל הגדרה אחרת לשבת סביב שולחן השבת שלכם עם סיגריה דלוקה ולעשן, או עם אייפון פתוח ולגלוש, כך הוא לא יכול להכניס חברה לחדרו שהוא חדרכם בביתכם ןלחיות איתה שם כזוג נשוי. אתם מכבדים ואוהבים אבל חייב להיות כבוד הדדי. הדבר הזה חייב להיות מוסבר בנעימות אבל באסרטביות ובהחלטיות. הוא חייב להיות בן אדם, גם אם הוא בוחר לצערנו שלא לשמור מצוות.

אבל חשוב שתתייעצו ותתודרכו על ידי רב שמכיר אתכם והוא נבון ביחסי אנוש, ויוכל לכוון אתכם כיצד לומר את הדברים וכיצד לשמור על האיזון הנכון.

בורא עולם יקיים בכם "והשיב לב בנים על אבותם".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל