לתרומות לחץ כאן

פח אשפה מול מזוזה

שאלה:

שלום,
פח האשפה במטבח שלי ממוקם כ80 ס"מ בדיוק מול מזוזה שנמצאת בכניסה לחדר השירות (המזוזה בכיסוי לא שקוף). ראיתי בספר שערי המזוזה פרק י"ח הע' ח' שצריך להזהר מזה בפרט אם מניחים שם לעתים טיטולים. הבעיה היא שאין לי שום מקום אחר לשים את פח האשפה.

רציתי לקבוע את המזוזה על הפצים מהצד הפנימי, שזו עצה שהנ"ל מביא בהע' הקודמת בשם ערוך השלחן (ידוע לי שגם זה לא לכת' ויש פוסלים) אך גם זה א"א ליישם. הדבר היחידי שאני יכול לעשות הוא לשים את המזוזה על הפצים כנ"ל אך מהצד החיצוני כך שעדיין תיאורטית המזוזה רואה את הפח אך או לא ישיר מולה. כלומר במצב הנכחי המזוזה בצפון והפח ממש ממול בדרום, אך אם אקבע את המזוזה על צידו החיצוני של הפצים היא תהיה במזרח והפח בדרום כך שהוא לא ממש ממש מול הפח, אך עדיין כמובן בתוך הד' אמות שלו.

שאלותי הן, האם יש ענין לעשות כנ"ל, והאם העובדה שהפח מכוסה כמעט כל הזמן (חוץ מזמנים שהוא מלא ממש כך שהשקית עם האשפה מבצבצת ו"מרימה" את המכסה) פוטר אותי מכל זה ואפשר להשאיר את המצב כמו שהוא?

מקווה שהשאלה הובהרה, אין לי דרך לצלם ולהראות לרב.

תשובה:

שלום וברכה

אין לשנות את המיקום של המזוזה, שהרי שם הוא מקומה, מה שניתן לעשות, הוא כפי שייעץ שם בספר הנ"ל, לכסות את המזוזה באיזו חתיכת בד קטנה וכדומה.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל