לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מחלל שבת בפרהסיא באיסור דרבנן

שאלה:

בס"ד
ידועים אנו על הזהרות המפורשות לגבי חילול שבת בתורה וגודל עונשן,ידוע יש הבדל בין חלל שבת בפרסיא שלא מצטרף למניין כמו שכתוב בתורה "ונכרתה הנפש ההיא מעמיה"וכו וכו, לגבי מחלל שבת בצינע בביתו במחשב/טלפון ולא יוצא לרשות הרבים לחלל שבת

כיום הרשתות החברתיות(למי שיש) ווצאפ פיסבוק וכדו' הוא מחובר גולש ומתכתב בו זמנית ויש כאלו שרואים ומבינים שאכן האדם מחובר למחשב/טלפון
העם במקרה כזה הדין הוא גם כמחלל שבת בפרסיא ?

תשובה:

אינני מכיר את המציאות, האם אכן יש עשרה בני אדם בו זמנית שרואים שהוא מחלל את השבת. אם זה כך, הרי שיש כאן בעיה אמיתית, אף שיש לדון, הואיל ומדובר באיסור דרבנן, האם זה בזה קיים הכלל שהמחלל בפרהסיה אינו מצטרף למנין [ראה הג' רעק"א לשו"ע סי' ב, שו"ת דברי מלכיאל ח"ב סי' ט, וראה שם בפתחי תשובה ובתבואת שור, והכרעת רוב הפוסקים שאינו נעשה מומר]. בדרך כלל זו שאלה שאין בה נפקא מינה, אדם שמשתמש במחשב בשבת בדרך כלל גם בסביבתו הקרובה מחלל שבת בפרהסיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל