לתרומות לחץ כאן

לישון במיטה אחת בשעת הדחק בימי נידה

שאלה:

שלום לכם.
הגענו להתארח אצל קרוב משפחה. ומתי שהגענו מאוחר בלילה ראינו שיש רק מיטה אחת, ואין אפשרות ללכת למקום אחר בגלל השעה.
האם מותר לישון באותה מיטה גדולה מאוד, ולשים את הילידים (גיל 4) בנינו רק ללילה אחד

תשובה:

אין כל צד שזה מועיל ובודאי אסור [יש דיון בפוסקים לגבי מחיצה קבועה ממש ששמים לכל אורך המיטה וגם בזה דנו רבות באתר וצידדנו לאיסור עפ"ד התשב"ץ אבל ילד באמצע ודאי אינו מועיל כלל ואסור].

מקורות:

שו"ת תשב"ץ חלק ג סימן מב

ולפי אלה הדברי' אני אומר שאם המטה הוא מטולטל כמו עגלה באופני' כמו שראיתי עושין היהודי' בארץ ארגון או אפילו קבועה בלא אופנים אלא שהיא בנין מטלטל כמו שעושי' הנוצרים וכן היו המטות של רז"ל כמו שהוא מוכיח בסדר טהרות במס' כלים בפי"ז ובפי"ט ובמקומות אחרים מהתלמוד ודאי שהוא אסור לישן באותה מטה עם הנדה אף על פי שהפרישו ביניהם לפי שהכל מטה א' ואם היא מטה קבועה דרך בנין במעזיבה או אפי' בקורות קבועין בכותל והמטה היא ארוכה שתציע מטתה במרגלית בעלה בלי קירוב למרגלותי' ודאי מותר הוא וכן נוהגי' היתר בזה שאין זה אלא כמי שמציע מטה אצל מטה בקרקע הבית דמאי שנא. אבל להציע המצע שלו ושיהיו פנים כנגד פנים יראה שיש בזה משום הרגל אף על פי שכל א' מהם במצע מיוחד ובכסות מיוחדת אא"כ יש מרחק רב ביניהם או תהי' מחיצת סדין ביניהם ובסנהדרין פ"א דיני ממונות (ל"ז ע"א) אמרו סוגה בשושנים שאפילו בסוגה של שושנים לא יפרצו בהם פרצות כלו' שאפי' אין בין אשתו נדה אלא סייג של שושנים לא יבוא לידי עבירה:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל