שאלה:
אם שהה שלא באונס בברכת המבדיל בין קודש לחול בסוף ההבדלה (הנאמרת במלואה בשם ומלכות כמובן) יותר מכדי לגמור את כל כולה(את כל ברכות ההבדלה ולא רק את הברכה האחרונה הזו) בשתיקה ולא בדיבור, יצא ידי חובה בדיעבד?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
תשובה:
יצא ידי חובה בדיעבד, ואין הבדל בין אשכנזים לספרדים.
מקורות:
ראה שו"ע משנה ברורה וביאור הלכה בתחילת סי' סה. וראה שם ההבדל בין שמונה עשרה לשאר ברכות, ובין שהה באונס לשלא באונס, ושם יוצא ששלא באונס ושלא בשמונה עשרה לכל הדעות אינו חוזר.