שאלה:
אני יכול לקרוא מגילה לאשתי ואח"כ לשמוע בבית כנסת בציבור ושם לצאת ידי חובה, או שכבר יצאתי ידי חובה ברגע שקראתי לאשתי?
תשובה:
שלום וברכה
נדון זה נתון במחלוקת הפוסקים גדולה, לדעת רוב הפוסקים, גם להצד שמצוות אין צריכות כוונה, כוונה הופכית – כשאני מכוון מפורשות שלא לצאת ידי חובה, מועילה, אולם בכף החיים בסי' תקפה ס"ק כה חשש לדעת העולת שמואל שסבר שיוצא בעל כרחו לדעות אלו, והכף החיים שם חשש לדבריו, לכן גם במקרה שלך זה יהיה תלוי במחלוקת זו. ומכל מקום אין בזה בעיה כל כך [בפרט אם אתה לא בירושלים] תכוון כך ותשמע בבית הכנסת, ולדעת רוב הפוסקים הרווחת את דין ברוב עם, וגם לדברי העולת שמואל לא הפסדת את המצוה שהרי קראת בבית.
פורים שמח.