לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

לספר על ocdלפני חתונה?

שאלה:

שלום וברכה, רציתי בבקשה להתייעץ ,אם אובחנתי עם ocd ,אני לא נוטל תרופות ,ואני יודע פחות או יותר להתמודד עם ה-ocd ,אני בחור שעובד ומשתדל גם לקבוע עיתים. אני מתלבט האם צריך לספר לבחורה על האבחון?
בנוסף איבחנו אותי עם טורט, ( טיקים ,שבאים לידי ביטוי גם בקול כמו כחכוח בגרון, וכן טיקים בתנועות כמו מצמוץ עיניים) האם צריך לספר זאת?
( לכאורה הבחורה יכולה לשים לב לבד, אבל הטיקים אצלי הם מאוד חלשים ולא באופן תדיר ,בעיקר במצבי לחץ או התרגשות ). ויתכן שהבחורה כן שמה לב מדי פעם שיש לי טיקים אך אם אגיד לה שיש לי טורט זה יכול להרתיע אותה ( יש לציין שטורט זה טיקים רק שמתבטא ביותר ממקום אחד וכן הם תנועתיים וקוליים) . מה דעתכם האם צריך לספר דבר שכזה או שזה יכול להיחשב למקח טעות וחייב לספר? אשמח בבקשה לתת טעם לתשובה בין אם כן או לא,
וכמו כן לדעת מה שם הרב שעונה לי לשאלה.
תודה רבה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית שיהיו לך חיים טובים ומאושרים שמחים ומלאים וגדושים בעשייה מבורכת מתוך השקט ושלווה.

בנוגע לטיקים ודאי אין צורך לספר, היא אמורה לשים לב לבד, ויש גם מספיק מצבי התרגשות תוך כדי הפגישות שהן זמן לחוץ מטבע הדברים.

בנוגע לocd כדאי באיזה שהוא שלב לספר, לא צריך לקרוא לילד בשמו, לא צריך לספר על איבחון, אבל כן יש לספר בשלב מתקדם של הפגישות על קושי כזה, ככל שבאמת יש בזה הפרעה לשגרת החיים [זה שאתה עובד זה מצויין, אבל יש עוד תחומים בחיים שאמורים להלחיץ אותה או להקשות עליה, ואין טעם שזה יתגלה מאוחר יותר]. אם זה לא מפריע לשגרה, נניח בא לידי ביטוי רק בקריאה חוזרת של קריאת שמע וכדומה אין צורך לספר. לכן קשה לי לייעץ לך באופן מוחלט, כיון שאינני מכיר אותך די הצורך כדי לדעת עד כמה זה בא לידי ביטוי.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בנוסף לתשובה הכ"כ מדויקת ,יש להוסיף כי גם באבחונים לא פעם ישנה הפרדה בין OCD לבין OCPD
    -למרות השם הדומה יש הבדלים גדולים בין שתי ההפרעות. OCD הינה הפרעה נפשית (מחלת נפש) לעומתה OCPD הינה הפרעת אשיות (ולא מחלה) .
    בהפרעת אישיות טורדנית כפייתית אין מחשבות חודרניות, תמונות או דחפים כפי שיש בהפרעה טורדנית כפייתית. הפרעת אישיות טורדנית כפייתית יותר מתאפיינת בדפוסי אישיות לא גמישים עם פרפקציוניזם ועוד.
    עניין זה לעיתים קרובות לא מאובחן כראוי בהיותו תלוי דווח המאובחן שלא פעם מדווח מה שמצפים לאור פירסומו הנפוץ של OCD לעומת הOCPD שאינו מוכר.
    כאשר OCPD לעיתים קרובות הם אנשים בעלי תיפקוד מצויין והישגים חריגים ואיבחונם כOCD חוטא לגמרי לאמת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל