לתרומות לחץ כאן

מסיכה בשבת אחרי חיסון במקום שאין עירוב

שאלה:

האם אדם שכבר עבר את החיסון (לאחר עשרה ימים מהחיסון השני) או שעבר קורונה, יכול ללכת בשבת ללא חבישת מסיכה משום איסור טלטול (במקום שאין עירוב) כיון שהנזק כבר אפסי ? מאידך גיסא, יתכן שיש בזה חילול השם שיראו אותו הולך ללא מסיכה, וגם יכול לעשות נזק, כיון שממנו יראו וכך יעשו שילכו ללא מסיכה גם אותם שלא יתחסנו.
ושמעתי מהגאון רבי יהודה סילמן שליט"א שבשבת אין לו היתר ללכת עם מסיכה כיון שכבר אין לו סיכון לחלות, כיון שהחיסון מועיל עד כמעט מאה אחוז.

אבל יש לעיין שהרי גם בשבת צריך ללכת עם מסיכה, כיון שסו"ס הוא 'צריך' ללכת עם מסיכה כיון שיש בזה חילול השם, וגם נזק למי שלא ילך עם מסיכה שילמדו ממנו, וגם כך הרופאים מורים שצריך ללכת עם מסיכה גם לאחר החיסון, ולא קבלנו עדיין הוראה ללכת ללא מסיכות לאחר החיסון, וגם יש לומר שסוף סוף בכל ימות השבוע הוא הולך עם מסיכה על הפנים, ולכן זה עדיין דרך לבוש.
זו שאלה מעשית להרבה בני אדם

תשובה:

השבתי לך על כך כבר בפרטי, שכיון שגם ההיתר ללכת עם מסכה במקום שאין עירוב כאשר יש צורך במסכה הוא דחוק קצת, ונסמך על כך שזה מיועד להצלת גופו, במקום שאין בכך צורך וכל הרעיון הוא רק רוחני חילול ה' וכדומה, אין היתר לטלטלה ואינה נחשבת מלבוש, צורך כזה לא יגדיר אותה ככזו. כמו כן יעצתי למי שחושש מחילול ה', ללכת עם צעיף.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,

    כתבתם שאם רוצה לחשוש לחילול ה' ישים סעיף, משמע שזה לא חובה, אם כן זאת אומרת שאין חילול השם באי עטיית מסיכה ברבים ?

  2. אני חושב שכאשר יש כל כך הרבה אנשים שלא חובשים מסכה, וכבר חמישה מליון איש במדינת ישראל מחוסנים, זה לא חילול ה', אלא אם כן אתה יודע שאנשים כאן כן מקפידים וכאשר אתה לא מקפיד זה חריג. כמובן כאשר זה גורם פחד כל שהוא צער למישהו אין ספק שחובה גמורה בכל מקרה לעטות מסכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל