מבואר ברמ"א או"ח סימן קס"ח סעיף יז שבצק שמלאו אותו בגבינה, ובישלו במים, [שהוא ממש התיאור של רביולי] שירא שמים צריך לאוכלו רק תוך הסעודה.
כיון שיש מחלוקת בסעיף יג האם פת שבישלו מברכים מזונות או המוציא פסקו הרב השו"ע והרמ"א שיאכלם רק תוך כדי הסעודה.
וכן אין לו דין של פת כיסנין, שמילוי גבינה אינו בכלל מילוי פת כיסנין כפי המבואר שם בסעיף.
ואם כן לכאורה צריך לאוכלו רק תוך כדי הסעודה, וצ"ע.
כאן אתה מרכיב שתי חומרות זו על גבי זו… גם את החשש לכתחילה לשיטת רבינו תם שיש קביעות סעודה בבצק של לחם כשהוא מבושל, וגם שלמרות כל התבלינים והגבינות הרטובות עדיין הוא נחשב לחם כי זה נאכל לשובע, מה שדנו בו המגן אברהם והט"ז בסוף הסימן שם. ונראה פשוט שהמנהג בזה להקל שלא לחשוש שהוא פת כלל.
מבואר ברמ"א או"ח סימן קס"ח סעיף יז שבצק שמלאו אותו בגבינה, ובישלו במים, [שהוא ממש התיאור של רביולי] שירא שמים צריך לאוכלו רק תוך הסעודה.
כיון שיש מחלוקת בסעיף יג האם פת שבישלו מברכים מזונות או המוציא פסקו הרב השו"ע והרמ"א שיאכלם רק תוך כדי הסעודה.
וכן אין לו דין של פת כיסנין, שמילוי גבינה אינו בכלל מילוי פת כיסנין כפי המבואר שם בסעיף.
ואם כן לכאורה צריך לאוכלו רק תוך כדי הסעודה, וצ"ע.
כאן אתה מרכיב שתי חומרות זו על גבי זו… גם את החשש לכתחילה לשיטת רבינו תם שיש קביעות סעודה בבצק של לחם כשהוא מבושל, וגם שלמרות כל התבלינים והגבינות הרטובות עדיין הוא נחשב לחם כי זה נאכל לשובע, מה שדנו בו המגן אברהם והט"ז בסוף הסימן שם. ונראה פשוט שהמנהג בזה להקל שלא לחשוש שהוא פת כלל.
השאר תגובה