לתרומות לחץ כאן

כוס הקידוש דוקא מכסף?

שאלה:

שלום,

האם יש קפידא או עניין (בנגלה או בנסתר) שגביע קידוש/הבדלה יהיה דווקא מכסף?

תודה

תשובה:

הענין היחיד הוא הידור מצוה, כמו שיש מהדרים בחנוכית כסף בחנוכה, בודאי כבוד הקידוש הוא בכוס נאה ויקרה.

זה לא חיוב כמובן..

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כיום יש כוסות חד פעמיות יקרות יחסית, שהכוס נראית מוכספת או אפילו מוזהבת עם עיטורים, לפעמים כוסות אלה יפות לא פחות ומהודרות.

  2. נכון, אבל הידור הוא לא רק יופי מרחוק, כל אחד מבין שזה יותר חשוב ומכובד בכוס כסף ממש. לדעתי גם כוס זכוכית עדיפה על כוסות חד פעמיים אלו. אינני חושב שיש בזה חיוב כל שהוא, אבל הידור מצוה ודאי יש כאן למי שיש לו יכולות כספיות.

  3. מדוע כוס זכוכית פשוטה למראה תהיה עדיפה על כוס חד פעמית יפה ומהודרת, בעוד עיננו הרואות את הכלים החד פעמיים המהודרים שבדורנו מעטרים שולחנות יפים באירועים חשובים?
    דעת הגאון הרב פיינשטיין שהביא בשו"ת המפואר שלו, באו"ח חלק ג' סימן טל (שם דיבר על איסור לקדש בכוס העשוייה נייר עבה או קרטון) אינה נאמרה בכוסות יפות כמו שהזכרתי.
    הגר"ע וגם בנו, הראש"ל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א דחו את סברת הרב פיינשטיין, שהיות והכוס החד פעמי בשלמותו משעה שיצא מיד היוצר ושותים מכוסות אלו ובשעת הסעודה תשמישן חשוב.

    ואם ישאלו אדם מן השורה מה מרגיש מכובד יותר, לקדש על כוס זכוכית שאיתה שותים תה בימות החול, או לקדש על כוס חד פעמים מוכספת ומהודרת שכזו, לענ"ד החד פעמית היוקרתית הזו, מרגישה מכובדת יותר וממילא יש בה יותר משום זה א-לי ואנוהו (ואגב בלי קשר, אין כל בעיה לכתוב זה א-לי ואנוהו גם ללא מקף מפריד אחרי האות א', הרי זה פסוק שלם ואין חשש, אך כתבתי כך משום כבודי לרוח הפסיקה באתרכם הנעלה:) )

  4. בעיני כלי חד פעמי תמיד חשיבותו פחותה מכלי קבוע. אינני מדבר על ספרי הקפה עם הידית שמצויים בבתי הכנסת, אלא כוס זכוכית על רגל כאלו שמשתמשים בהם באולמות שמחה, בעיני היא חשובה יותר והואיל והיא עולה שקלים בודדים, למה לא..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל