לתרומות לחץ כאן

פינוי יולדת מבית החולים על ידי גוי בשבת

שאלה:

שלום לכבוד הרב, אשה שילדה( בליל חמישי ), בחו'ל, ומוציאים אותה מהבית חולים בשבת בבוקר , האם מותר לה לטייל יחד עם התינוק בתוך בנין הבית חולים? ב, ואך לנהוג עם הדברים המוקצים? ג, האם מותר לבקש מגוי לפני שבת שיקח אותה עם חפציו ברכב, כדי לאביאה הביתה?

תשובה:

שלום וברכה

 

הכי טוב אם אפשר לבקש שלא ישחררו עד הערב. בחורף זה לא הרבה שעות… אם זה לא מתאפשר, הרי שהדין הוא שאשה יומים אחרי לידה ותינוק כה קטן, נחשבים חולים, לפחות חולים שאין בהם סכנה לענין זה [לגבי דברים מסויימים גם נחשבים כחולה שיש בו סכנה], ולכן בודאי מותר לה לנסוע עם גוי לביתה, אבל חשוב לציין שהיא צריכה להיזהר מכל מלאכה דאורייתא, ולכן צריך לדאוג לזה שהגוי יפתח את הדלת שלא להדליק אור וכו' ושאר מלאכות שיש בהם איסור חילול שבת מן התורה. אבל לא כדאי שתטייל עם התינוק בתוך בית החולים עד שתצא השבת, זה לא בריא, היא לא צריכה להתעייף ולהסתובב שעות בבית החולים, היא צריכה לנוח, גם לא בריא להסתובב שם עם כל הוירוסים של בית החולים ועם הקורונה, זה לא אחראי, היא צריכה הביתה. כל מה שאפשר לקחת היום כדי למנוע טלטול שלא לצורך בשבת אפילו על ידי גוי, עדיף.

 

מזל טוב ורוב נחת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כל זה דרבנן, ויש להעדיף גוי, אם אין אפשרות, עדיף להשאיר את הדברים באיזו פינה באם זה מתאפשר, ומה שאינו נצרך חיוני לתינוק וליולדת, ולחזור במוצאי שבת לקחת. לכן כל דבר יקר ערך, תיקחו כבר היום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל