לתרומות לחץ כאן

תשלום ועד הבית על יחידת דיור

שאלה:

שלום
רציתי לשאול יש לי יחידת דיור מתחת לבניין בחצר שאני משכיר. ושאלתי רב האם השוכרים צריכים לשלם ועד הבית. והוא פסק שהיות והם לא נהנים מהנקיון של חדר המדרגות ולא מהגינה לכן הם צריכים לשלם רק חלקם בניקוי חדר האשפה.
בבניין שלנו יש 6 קומות והתשלום למנקה הוא 550 ש"ח כולל ניקוי חדר האשפה פעמיים בשבוע שזה אומר לעבור על הרצפה. ויש בבניין 6 דיירים + 3 יחידות דיור שמשלמים כל אחד חצי מהסכום של ועד הבית.
ושאלתי מה הסכום שעל השוכרים של יחידת דיור לשלם איך מחשיבים את חלקם בניקוי החדר אשפה?
אציין שהיחידת דיור שלי קיימת כבר בערך 8 שנים והפסק הנ"ל של הרב כבר נאמר בזמנו .אך אני עשיתי חשבון שזה יוצא שעל השוכרים לשלם מס שקלים בודדים בזמן שכל דייר בבניין משלם בערך 100 ש"ח ולכן סברתי שוודאי שהשכנים מוחלים על המספר שקלים ולכן לא גביתי מהשוכרים כלום (היות ואני הייתי ועד הבית לכן לא גביתי מהם .וגם כששכנים אחרים היו ועד הבית אמרתי להם שאין צורך לגבות בגלל ההסבר הנ"ל .יתכן שלא אמרתי את ההסבר הנ"ל לכל ועדי הבית כי זה כבר נהיה מנהג שלא גובים מהם)אך כעת דיברו איתי מועד הבית והם רוצים שהשוכרים ישלמו ועד הבית ולכן אני שואל כמה לשלם.
בנוסף אני מבקש לדעת האם יש לי מה לחשוש שכל השנים שלא גביתי מהם ועד הבית זה נחשב גזל מועד הבית במיוחד שראיתי לאחרונה מאיזה רב שכותב שהחיוב של ועד הבית הוא על המשכיר גם אם בפועל השוכר משלם.
אציין שאני שולח שאלה זו בהסכמת ועד הבית וסיכמנו שמה שהרב יפסוק כך נעשה.
בברכה

תשובה:

שלום וברכה,

הרב פסק לכם שיח"ד שאין להם פתח לחדר מדרגות אינם חייבים להשתתף בהוצאות הניקיון ועליהם לשלם רק עבור התשלום של החדר אשפה. ואם התשלום מסתכם בכמה שקלים בודדים בסמכותם של ועד הבית למחול על תשלום זה. ואם הוועד הבית החדש רוצה לחדש את החיוב מכאן והילך, חייבים השוכרים לשלם. ויש לקבוע מחיר נמוך לפי ערך הניקיון של החדר אשפה. וכפי שפסקו לכם בעבר. ולא באתי לפסוק בדבר אלא להוסיף על דברי הרב.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל