לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אמונה – נסיונות – תפילה ומה שביניהם…

שאלה:

רציתי להבין כמה דברים יותר לעומק בעניני אמונה ותפילה:
1.בחיים ה' מנסה אותנו וזה תפקידנו בעולם, אם עמדנו נסיון כלשהוא יבוא נסיון יותר גדול, וככל שאדם בדרגה רוחנית יותר גבוהה הוא יתנסה בנסיונות יותר גדולים.
השאלה- האם בעולם הזה האם אפשר לחוות רוגע ושלווה, לעשות מצוות בשמחה, לגדל ילדים בפשטות בלי כל הזמן לחשוב שהנה- עכשיו עמדתי בנסיון אך מחר יהיה נסיון יותר קשה?… זה מוביל אותי לייאוש. רציתי לדעת מהי הגישה הנכונה?
2. הכל נקבע בראש השנה- מי יהיה חולה וכו' -והתפילה על החולה למשל נועדה לקרב אותנו אל ה'.
השאלה- אז אנו מתפללים בשביל להתקרב לה' בעצם ולא לביטול הגזירה?
האם קיימת אפשרות בכלל לביטול הגזירה?
3. האם אפשרי ונכון לבקש מה' דברים שסביר להניח שלא יקרו- כמו יופי, חכמה, מחלה כרונית שתעלם?…
תודה רבה מאוד, לא רק על הפעם… נעזרתי בכם הרבה!
אתם עושים מלאכת קודש! ה' יברך אתכם!

תשובה:

שלום וברכה

1. ממש לא נכון לומר כזה… וכי מי אמר שהחיים חייבים להיות קשים? ומי אמר שנסיונות זה לחוות קושי בדוקא? נסיון זה לבחור בטוב! זה יכול להיות בהרבה סיטואציות. למשל, חז"ל אמרו שגדול נסיון העושר מנסיון העוני… כלומר הרבה יותר קל להצליח בנסיון הבא מתוך עוני מאשר לנתב נכון עושר! כך שנסיון יכול להיות לפעמים דוקא טובה גדולה שבאה לאדם, ולכן ההגדרה האמיתית של הדבר הוא בכל דרכיך דעהו והוא יישר אורחותיך, כלומר, לדעת בכל מה שקורה בחיים לדעת מה רצון ה' ממני עכשיו ברגע זה. לפעמים זה יבוא מתוך סבל ולפעמים דוקא מתוך שיגרה שמטילה עלינו תרדמה נפשית ורוחנית..

2. חולי יכול לבוא לאדם כעונש ויכול לבוא כנסיון לראות כיצד הוא מתמודד איתו, או ככפרה על חטא בכלל מגלגול קודם אנו לא יודעים, לפעמים כדבריך זה בא כדי לקרב אותנו לתפילה, שנבקש ישועה ונאמין במי שהישועות ממנו.

3. אפשר להתפלל גם על ניסים, אין סומכים על הנס, אבל להתפלל אפשר… ככלל, מבחינה נפשית כדאי לאדם שלא להתבוסס במה שהוא נתון בלתי הפיך… זה מייאש שובר ובלתי הפיך. אחד התרגילים שאנחנו צריכים לעשות לנפש שלנו, זה ראשית כל לאהוב את עצמנו כפי שאנחנו… להשלים עם המציאות ש לנו על שלל רבדיה ולהתרגל לאהוב אותה. כי כך הבורא רצה אותנו, וכך באה היחודיות שלנו לידי ביטוי, ובגלל שאנחנו זה הנפש שלנו ולא הגוף שלנו. והנפש שלנו היא עולם מלא, עולם עצום של רגש ומחשבה וחוויות וגובה ורוח, וזה דבר אדיר. בורא עולם אוהב את הנפש שלנו, וכל השיח שלנו איתו הוא בעצם בעולם הנפשי שלנו. אדם חייב למצוא את חלקת האלוקים שלו ולחוות אותה, ולא לעסוק כל הזמן במה היה רוצה שיהיה או יראה.

יחד עם זה אין להשלים עם מה שהפיך.. כל מה שאת יכולה לעשות כדי להבריא וכדי להרגי שטוב יותר גם גופנית, זה חשוב מאוד, ומסייע מאוד בעבודת ה', אבל ננסה להתמקד ביש ובטוב, ו… לשמוח.

סך הכל אנחנו ילדים של מלך מלכי המלכים, הכי אהובים שיש לו…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל