שאלה:
ספר קודש שהכריכה נקרעה וכעת חשוף דף הראשון [עם דברי קודש בעצמו, לא הקדמות] האם יש בזה בעיה של דף גלוי של קשה לשכחה וכד'. זה מצוי מאד בסידורים בבתי כנסת וכד'.
ומדוע בעלונים אין בעיה שהדברי תורה מגולים ולא מכוסים [וקשה לומר שנהגו וכד', כי כל העלונים זה משהו די מודרני. לא נראה לי שלפני השואה היו עלונים בבתי כנסת מפני יוקר הדפוס וכד']
תשובה:
נראה שהבאת את הדוגמא הנכונה מעלונים. עיקר הנושא הוא הבזיון שבהשארת ספר פתוח, אבל אם כך היא צורת הספר או העלון, אין כאן בזיון ומותר. אין איסור גורף בדברי תורה גלויים, יש איסור של בזיון להניח פתוח וללכת.
יום נעים.
ספר קרוע זה קצת בזיון, לא?
לקרוע אותו זה בזיון…
אבל זה לא בזיון שלא מטפלים בו ועושים כעין כריכה מסביבו?
זה לא בזיון, כמון מי שיעשה את זה עושה דבר חשוב. צריך להבדיל בין איסור לבין הידור.
השאר תגובה