לתרומות לחץ כאן

החלפת עובד בעבודה

שאלה:

שלום, בזמן הזה של נגיף הקורונה אני עובדת מהבית, בעבודה מאוד פשוטה שממש כל אדם עם קצת רקע במחשבים יכול לעשות אותה. לימדתי את בעלי את העבודה כדי שלפעמים שאין לי כוח או שצריך לטפל בילדים או לעשות שאר מטלות הבית הוא יחליף אותי במקום לצבור שעות שאני חייבת להשלים וזה עוזר לי הרבה. אני חייבת לציין שזה רק מועיל להם כי יש יותר הספקים שמתחלפים כוחות בעבודה ובעלי עושה את העבודה ממש מצויין ואף פעם לא הרגישו שינוי או טעות. בעלי אברך ומשעה 13:00 עד 16:00 הוא בהפסקה. רציתי לשאול אם בשעות האלה אני יכולה לעבוד במקום אחר בזמן שהוא יעשה את העבודה מהבית שאני עובדת בה? כי בלאו הכי בשעות הצהריים הוא מחליף אותי בבית משום שבשעות האלה ההספקים מאוד יורדים בעבודה רצופה מול המחשב. לכן חשבנו שאולי אני אצא לעבוד כמה שעות בחוץ עבודה פיזית ולא מול מחשב בזמן שבעלי יעבוד בבית במחשב רק כמה שעות בדרך כלל זה שעתיים. תודה!

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לך לתת לבעלך לעבוד במקומך ולהציג את השעות העבודה של בעלך על השם שלך. ובשעות שבעל עובד במקומך מותר לך לעבוד בעבודה נוספת או בכל דבר שתרצי.

בהצלחה.

נ.ב. צריך להיזהר לא להיגרר ולהוציא את הבעל מהכולל. הלימוד תורה של הבעל מחזיק את הבית ואת העולם כולו. 

מקורות:

כאשר העובד מביא ממלא מקום במקומו נחשב שהוא עובד [אם אין שינוי באיכות העבודה]. ולכן העובד שהביא ממלא מקום מותר לו לעבוד בכל שיחפוץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל