לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים – טיפול בהורה סיעודי

שאלה:

שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול או יותר נכון להתייעץ עם כבוד הרב:
אני גרה עם הורי המבוגרים מאד. לפני כעשרה ימים אבא שלי נפל. מאז לא חזר לעצמו והוא זקוק לטיפול ולהשגחה בבית. אמא שלי בשנות השמונים המאוחרות החליטה לשכור עובד זר שיטפל בו. אני מרגישה עם זה מאד לא נוח. אני מרגישה שאני מפספסת בענק את כל נושא כיבוד ההורים. אני מוכנה בשמחה לעזוב את העבודה ולטפל בו. הבעיה שאמא שלי לא מוכנה לשמוע מזה.
מה לעשות? הרי ננס הקצב זכה להיות שכנו של רבי יהושע בגן עדן בזכות זה שהאכיל ורחץ וטיפל בהוריו. גם אני מוכנה לעשות את זה אך זה אומר לעזוב את העבודה שלי ואמא שלי מתנגדת לזה.
מה הרב אומר? איך אזכה לכבד הורים אם לא אטפל בהם לעת זקנה? אם העובד הזר יעשה הכל?

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

אני משוכנע שגם לאביך יותר נוח ואגב גם יעיל, שהעובד הזר ירחץ אותו וילביש אותו, ובודאי ינקה אותו. אביך בר דעת וזה מאוד מביך. הוא גם בודאי יצטער אם תעזבי את העבודה, ואין ענין לצער אותו כדי לכבד אותו… את יכולה המון לעשות, בכל הנושא של האוכל, שתייה, לשוחח, לשמח, לספר מה הולך בחוץ ועוד ועוד… את העבודות הקשות תשאירי לעובד הזר.

רפואה שלמה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. כבוד הרב שלום אבי ואני היינו קשורים מאוד כל החיים לפני 3 שנים אבי חלה האלצהיימר מאוד קשה כדורים פסיכיאטריים 4 כדורים כל יום הוא היה פשוט בן אדם אחר תוקפני ועצבני הכדורים האלה החלישו אותו מאוד הוא נופל גם הרבה פעמיים אני ואמא שלי טיפלנו בו לא עזבנו אותו דקה אחת לבד מצבו הידרדר התחיל לקבל מחלות אחרות התפשט לו נמק ברגל של סוכר יה לו כאבים חזקים מאוד בלילה לא יכל לשים את הרגל במיטה לקחתי אותו ל6 רופאים מומחים הכי טובים לא עזר לא היה לא זרימת דם ברגל בכלל הוא בסוף נפטר היה לו התקף לב הוא נפל על הגוף שלי לקחתי אותו לבית חולים אסותא באשדוד למחרת הוא קם רגיל נס הוא דיבר אם כולם אמרו לי שהוא חייב לעשות צינתור הוא נפטר אחרי3 ימים בצינטור מאז אני בדיכאון קשה מאוד זה מה שהיה לי בחיים אני לא
    מסוגל להביאילדיםם לעולם אבא שלי לא ידע שאני לא מסוגל להביא ילדים לעולם וחולה אני מתפלל לאלוקים שיקח אותי אליו כל יום

  2. חלילה ידידי לדבר ביאוש כזה!!! היתה לך זכות עצומה של כיבוד הורים, עליך לשמוח ולרקוד שזכית לכך! ועדיין אתה יכול לכבדו, כל לימוד של משנה לעילוי נשמתו, פרק תהילים, זה דבר נפלא שגורם לו נחת רוח עצומה בעולם הבא, ואתה יכול! שמח בכך ועסוק בעשייה חיובית, יש לך את כל היכולת לפעול ולעשות. חג שמח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל