לתרומות לחץ כאן

פריצת דלת לחדר מדרגות

שאלה:

שלום רב!
רציתי לשאול, א. האם שכן מאיזה קומה שהוא, יכול לעכב על שכן אחר הבונה לעצמו מחסן, לפרוץ את הדלת לחדר מדרגות, ב. אם נאמר שאין יכול לעכב, מה הדין כהיום שבונים בצורה שהחדר מדרגות נפרד מהקומות, כאשר כל קומה סגורה עם דלת בין הקומה לחד"מ, אם דיירי הקומה יכולים לעכב על שכן שאינו מאותו קומה לפרוץ דלת לתוך הקומה שלהם, (שנאמר שכל קומה שייך רק לדיירים אלו כיון שאין לאחרים שום השתמשות בזה אפי' למעבר שהוא ע"י חדר המדרגות, ונ"מ לעוד דינים), ומה הדין בכל אופן שיכול לעכב האם גם מי שיש לו רק מחסן (ולא דירה) יכול לעכב?

תשובה:

שלום וברכה,

אין הבדל אם החדר מדרגות נפרד לכל קומה או חדר מדרגות כללי, כל החדרי מדרגות הינם רכוש משותף. אבל, פוסקי זמנינו סוברים שאין איסור לפתוח דלת נוספת לחדר מדרגות ואין איסור של מרבה בדיורים בחדר מדרגות מאחר וחדר מדרגות לא נועד לשימושים ביתיים אלא למעבר גרידא. 

בהצלחה.

מקורות:

ראה בהחרבה מאמר בעלון המשפט גיליון מספר 49.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום ותודה על התשובה,
    רק רציתי לברר האם זה שאין יכול לעכב, הכוונה גם בתוך הקומה עצמה, שהרי המציאות כהיום שהמעבר בחדר מדרגות והקומה עצמה לא משמשת למעבר, הקומה משמש קצת לשימושים ביתיים, וכגון לתליית מתלים ליד הדלת והנחת חפצים ליד הנישה וכו',
    עוד רציתי לברר האם ישתנה הדין אם רוצה לבנות ולפתוח דלת כדי להשכיר דירה,

  2. תליית מתלים והנחת חפצים אין בכך היזק ראיה מאחר ולא נחשב לדיורים. ולכן מותר להוסיף יח"ד לבניין לצורך השכרה, ובתנאי שלא מפחית את ערך הדירות בהוספת יח"ד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל