לתרומות לחץ כאן

שכירות דירה אחרי זמן השכירות

שאלה:

בס"ד

שלום רב,
אנחנו שוכרים דירה מזה שנה וחצי ( החוזה היה אמור להסתיים בחודש אב ) ולפני כחודשיים הודענו לבעלי הדירה שאנחנו רוצים לעזוב ומתחילים לחפש דירה, לבינתיים הבעלים התחיל לפרסם את הדירה , ולבסוף לאחר זמן מה החליט שהם בעצמם יבואו לגור כאן, הם התקשרו אלינו ושאלו אם התאריך עזיבה ו' באדר מתאים לנו, אמרתי דאז בהערכה על דעת כמובן נמצא דירה מתאימה לנו בטווח זמן זה שבסדר, חיפשנו דירה במרץ במשך הזמן המדובר, ולבסוף מצאנו דירה שמתפנה רק בכ"ג באדר, שזה בעצם בהפרש של בערך שבועיים מיום שנקבע לנו , בעלי הדירה בעצמם מתפנים מהדירה שלהם בכ"ד באדר, שזה יכול היה להיות מתאים , אך הם רוצים להתחיל שיפוץ בדירה שלנו בט' אדר, מה שבעצם אומר שאנחנו חייבים לעזוב שבועיים לפני הזמן .
יש לנו תאומות בנות שנה וחצי, ואין לנו איפה להיות בזמן הנתון הזה , ניסינו לארגן שנהיה אצל חמי וחמותי שגרים קרוב , אך זה בעייתי מסיבות שונות ( יש רק חדר מקלחת אחד בדירה והדירה לא מותאמת לילדים קטנים) .
האם זה בסדר שנודיע לבעלי הדירה שלנו שאנחנו לא מסוגלים לעזוב בזמן שנקבע כי זה היה על דעת שנמצא דירה ראויה למגורים בזמן הזה , ולפי הערכה שלנו לפני חודשיים חשבנו שנעמוד בזמן הזה , וניסינו לעשות מאמצים גדולים בכדי למצוא דירה מתאימה לתאריך שנקבע.
בעלי הדירה יכולים להכנס לדירה כאן בכד אדר ולהתחיל את השיפוץ שלהם בזמן הזה ולשים בינתיים את הריהוט שלהם בחדר צדדי עד ש יסתיים השיפוץ שלהם . ( הזוג הזה הוא זוג צעיר ללא ילדים.
נודה לרב על תשובתו
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

מעיקר הדין המשכיר לא חייב להשאיר אותך בדירה, מאחר וסוכם שהכירות תימשך עד ו' אדר. כדאי שתפנה למשכיר ותשוחח איתו ותשכנע אותו שיסכים לך להמשיך עד כג אדר ואולי גם תפצה אותו במחיר סמלי מעבר לתשלום השכירות.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל