שאלה:
לרב שלום.
האם הדין של שינה על מאכל נוגע גם לעניין ש..:
האוכל לא היה תחת הבן אדם אלה מעליו
נגיעה באוכל לאחר השנ"צ [לפני הנטילה]
נגיעה באוכל לאחר השנת לילה [לפני הנטילה]
תודה רבה.
תשובה:
שלום וברכה
בפוסקים הובא רק על שינה מעל אוכל ולא מתחתיו.
נגיעה באוכל לפני נטילת ידים בבוקר [מה זה השנ"צ לא הבנתי] אסורה, בדיעבד האוכל לא נאסר, אלא שאם ניתן לרוחצו שלוש פעמים יש לעשות כך, ואם לא ניתן מותר לאוכלו כך [יש מאכלים שמתקלקלים מהרחיצה כמובן וזה לא צריך רחיצה] למעט שיכר – בירה, שאם נגע בה היא אסורה בשתייה.
ראה כל פרטי הדינים האלו בתחילת סי' ד בשו"ע או"ח.
לרב שלום.
כשכתבתי שנ"צ התכוונתי שנת צהריים…
תודה רבה.
יותר קל, אבל לכתחילה יש להמנע
שלום כבוד הרב, כתבתם :
"נגיעה באוכל לפני נטילת ידים בבוקר אסורה, בדיעבד האוכל לא נאסר, אלא שאם ניתן לרוחצו שלוש פעמים יש לעשות כך, ואם לא ניתן מותר לאוכלו כך"
מה הכוונה בדיעבד ?
כלומר בדיעבד שכבר נגעו לני נטילה הדבר מותר, או בדיעבד – כלומר שלכתחילה אסור לאכול מאכל זה אם לא בשעת הדחק ?
בדיעבד שכבר נגעו.
השאר תגובה