לתרומות לחץ כאן

עזר כנגדו – מהות האשה

שאלה:

תמיד הסבירו לי שביהדות רואים את ערך האישה לא פחות מערכו של הגבר אלא שהתפקיד שלהם שונה לאחרונה למדתי את בחומש בראשית פרק ב׳ פס׳ יח׳ פירוש עפ"י הספורונו ואם הבנתי אותו נכון אז הספורנו כותב שהאישה היא בדרגה יותר נמוכה מהגבר שאם היתה בדרגתו לא היה ראוי שהיא זאת שתשרת
" אָמְנָם לא הָיָה רָאוּי שֶׁיִּהְיֶה הָעֵזֶר שָׁוֶה לו לְגַמְרֵי, כִּי אָז לא הָיָה רָאוּי שֶׁיַּעֲבד וִישָׁרֵת אֶחָד מֵהֶם לַחֲבֵרו"(ספורנו)האם אכן ערכה של האישה נמוך מערכו של האיש?
תודה רבה על המענה…

תשובה:

חלילה! המילה שווה יש לה שני מובנים בעברית – בעל ערך שווה כפי שאת הבנת, והפירוש האמיתי – זהה. אם האיש והאשה היו שווים, לא היה ניתן לבנות את המערכת בהרמוניה כזו של עזר כנגדו ושני חלקי נשמה, שהרי שניהם זהים וצריכים להיות בעלי תפקידים זהים, כיון שאינם שווים וכל אחד יש לו תכונות משלו והדגשים משלו, הגבר יותר פועל בחוץ והאשה היא עקרת הבית, הוא מביא חיטים והיא אופה במשל ובנמשל, ממילא היא עזר כנגדו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם כך כשכתוב "לא היה ראוי שישרת אחד מהם את חברו" הכוונה היא לא לזה שרק משום שערך האישה נמוך יותר זה ראוי שהיא זאת שתשרת את הגבר ותדאג לצרכיו?
    (מצטערת על השאלה הנוספת…חשוב לי להבין את זה עד הסוף…)

  2. לגמרי לא, אלא שאם שניהם שווים בכל, אין ביניהם הרמוניה של עזר כנגדו, שענינו שהיא מסייעת לו להוציא את הדברים מהכח אל הפועל, כל אחד פועל לבד, וזה בדיוק הענין של "לא טוב היות האדם לבדו", המתכונת הנכונה בעולם היא שאדם אינו פועל לבד, אלא גילוי כבוד שמים מתבצע בהרמוניה, ובשביל זה צריך שיהיו שונים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל