לתרומות לחץ כאן

ביאור דברי השו"ע נידה סימן קצ סעי טו

שאלה:

שלום כבוד הרב
בסעיף זה איך ייתכן שאם שמה על ראשה סינר תהיה טמאה ואילו השניה שלא היתה מכוסה בסינר על ראשה טהורה?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

הכוונה שם היא כך, שאף שכיסו רק ראשן, כיון שזה היה בשעת השינה חוששים שבמהלכה זה היגע גם כנגד המקור וכך בא הכתם, ראה דרכי תשובה שם בשם מקור חיים. המדובר הוא שכאשר לבשו את החלוק הכתם הוא למעלה מהחגור, ולכן ודאי בא בשינה, ולכן מי שכיסתה ראשה כלומר ישנה עם החלוק טמאה ומי שלא – טהורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל