שאלה:
שלום כבוד הרב
בסעיף זה איך ייתכן שאם שמה על ראשה סינר תהיה טמאה ואילו השניה שלא היתה מכוסה בסינר על ראשה טהורה?
תודה
תשובה:
שלום וברכה
הכוונה שם היא כך, שאף שכיסו רק ראשן, כיון שזה היה בשעת השינה חוששים שבמהלכה זה היגע גם כנגד המקור וכך בא הכתם, ראה דרכי תשובה שם בשם מקור חיים. המדובר הוא שכאשר לבשו את החלוק הכתם הוא למעלה מהחגור, ולכן ודאי בא בשינה, ולכן מי שכיסתה ראשה כלומר ישנה עם החלוק טמאה ומי שלא – טהורה.