לתרומות לחץ כאן

יין המסובים בקידוש – שלא יהיה פגום

שאלה:

שלום וברכה,
בסימן רעא- בשער הציון אות פט מבואר שאם טועמים מכוס המקדש עצמו אז לא מקפידים על כך שהיין פגום , אבל אם הוא מוזג להם לכוסות שלהם אז צריך שישפוך קודם שיטעם.
השאלה היא: אם אשתי מתעקשת לקבל מהיין בכוס חד פעמי, ולא רוצה לטעום ישירות מכוס המקדש, המדובר הוא לאחר שהמקדש טעם מכוס הקידוש, האם צריך להוסיף עליו יין כדי לתקנו או שאפשר לשתות את היין הואיל וסוף סוף הוא מכוס הקידוש?

תשובה:

יש עצה פשוטה, כך אני עושה בביתי, זה גם טוב יותר מבחינת שאינו פגום, וגם אסטטי יותר למסובים, לפני שאני שותה מהיין אני מוזג ממנו לכוס אחרת ומשאיר לי כמה שאני צריך לשתות, שותה ואז מוזג לכוסותיהם, וכן הציע בשמירת שבת כהלכתה פרק מח סעיף יא, כך היין שלהם אינו פגום, וגם לעולם לא תדע מי מבין המסובים נפשו סולדת מיין ששתית ממנו… מאוד מצוי, והוא מתבייש לומר…

ערב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שמעתי פעם מרב גדול ובקי,
    שכל הענין של "פגום" הוא אך ורק לברך ברכה בעצמו על כוס פגום,
    אבל אם יצא את הברכה מאחר, אין כל עיכוב כלל הפגום,
    ולכן באשה שיוצאת את הברכה מבעלה, ואינה מברכת לבד, אין שום עיכוב לשפוך לתוך כוס אחר והיא תשתה, אפי' בלא לתקן את היין, כי הרי אינה מברכת על זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל