לתרומות לחץ כאן

אמא פגעה בי – כיבוד הורים

שאלה:

שלום הרב, הקשר עם אמא שלי מאוד קשה, ולפני כחודש היא פגעה בי מאוד. אמרתי לה שפגעה בי והיא ענתה בסדר. המשכתי ואמרתי שהיא מקשה עלי ליצור איתה קשר, להתעניין בה ולהגיע לבקר אותם, והיא ענתה שאני לא אתעניין בה ושאני לא אגיע. מאז אני מנסה להתגבר אבל עדיין מאוד פגועה, בעקבות זאת ועל מנת שלא אפגע פעמים נוספות אני לא בקשר איתה, מלבד כך שאני משתדלת להתקשר לפני שבת לאחל שבת שלום. היא מצידה לא יוצרת קשר כלל, רק כשאני מחייגת היא עונה ומתנהגת כאילו הכל כרגיל.
אני יודעת שהיא עוברת קשיים בעצמה ונורא קשה לה ויש לה הרגלים רעים בעקבות כך אבל היא מרחיקה את בני הבית מאוד.

1. רציתי לשאול האם בכך שאני לא מתקשרת אליה כמו בעבר (באמצע שבוע) ופחות מגיעה לבקר אני עוברת על מצוות כיבוד הורים?

2. בנוסף אני משתדלת לשוחח עם אבא שלי רק כאשר הוא לא בבית כדי שלא תיפגע שאיתו אני כן בקשר, אך אני יודעת שלפעמים כשאנחנו מדברים היא יודעת את זה וחוששת שזה פוגע בה שאיתו אני בקשר טוב מאוד.
עצם זה שאני לא מצליחה להתגבר על הפגיעה ולחזור לקשר רגיל איתה, ויש לי מחשבות לא טובות בעקבות זה, עובר על כיבוד הורים?

3. אני יודעת שאבא שלי עצוב מאוד מהמצב הזה, והוא סופג המון בגלל זה. אני משתדלת מאוד לשמור על קשר טוב איתו אך כשאני לא מגיעה הוא שואל למה וכואב לי להגיד לו שזה בגלל אמא כדי שלא יכעס עליה או יכאב. אני משקרת ואומרת שזה בגלל שאני עמוסה מאוד. האם אני עושה נכון או שצריך לומר לו את האמת למרות שזה יכאב לו מאוד ויכול לפגוע בשלום בית?

אשמח לתשובה, תודה!

תשובה:

כאב לי מאוד מאוד לקרוא את השאלה שלך, עד עומק הנשמה ממש! חלילה לנו לצער כך את ההורים! נכון שהיא פגעה ולא פייסה, אז תעשי עבודה עם עצמך ותמחלי, זו אמא! אינני יודע אם זכית ואת כבר אמא בעצמך, אבל אני בטוח שאם את אמא את יכולה להבין שזה פשוט לא יעלה על הדעת לצער כך. אם מדובר בהורה מכה חלילה או שמתעלל רגשית באופן שפוגע בנפש זה משהו אחר, אבל אמא מרירה שלא תמיד שולטת אבל בסך הכל מנהלת חיים נורמליים, חלילה לנהוג בה כך!! ואבא מה אשם?! לא מגיע לו חיי נחת ושמחה?

האמת אומר לך שאני מאוד ממהר עכשיו ולכתחילה לא הייתי עונה עכשיו אלא מאוחר יותר, אני ממש מתעכב רק בגלל ששאלה כזו אסור שתמתין, כל רגע זה עצוב, תתגברי ותשמחי אותם ובעזרת ה' תקבלי שפע גדול בכפליים נחת ושמחה ומנוחת הנפש כל הימים.

לעולם אל תתחשבני כך עם ההורים.

אגב מדברייך הבנתי שגם בימים כתיקונם את מתקשרת ככה איזו פעם באמצע השבוע, לא מספיק, הרבה יותר להתקשר ולבוא ולהעניק חום ואהבה.

ברכה והצלחה בכל הענינים רק שמחות וישועות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל