לתרומות לחץ כאן

מרק על פלטה שתדלק על ידי שעון שבת

שאלה:

שלום הרב,
הבנתי מרב שמותר לפי הרב עובדיה יוסף זצוק"ל או הבן של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל (או גם הרב עובדיה יוסף זצוק"ל וגם הבן של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל) לכולם: גם ספרדים וגם אשכנזים לשים ישירות על הפלטה מרק *בתנאי* ששמים את המרק לפני שהיא נדלקת, עדיף חצי שעה כדי לא להיכנס לספקות בגלל השעון שבת.
האם זה מותר?
ואם לא, אשמח שהרב ירשום את המקור לפסיקה.

תשובה:

זה נכון שכך סבר הגר"ע יוסף, אולם רבים חלקו עליו בכך, ולבני אשכנז ודאי אסור, ראה כאן שכתבנו בענין זה בהרחבה.

שבוע טוב.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני לא נכנס לדעת האשכנזים בנושא הזה שחלקו על הרב עובדיה, אבל לספרדים (בפרט למי שהולך בפסיקותיו לדעת הרב עובדיה זצ"ל) מותר בלי שמץ של פקפוק!
    החתן של הרב עובדיה זצ"ל מעיד שהוא עצמו נוהג בזה היתר, שאכן לדעת הרב עובדיה מותר לכתחילה בלי שום פקפוק לעשות כך ונסביר את ההיתר.
    יש פעולה של גרמא, אין פה בישול מהתורה, ואיסור בישול בגרמא הוא מדרבנן. ונכון שמרן השו"ע החמיר כדעת הפוסקים שיש בישול אחר בישול בלח שנצטנן, אבל כל מה שמרן השו"ע החמיר הוא כאשר אדם עושה את הפעולה בידיים, אבל בגרמא מסתבר שגם מרן השו"ע יודה להקל.

    אין אפילו צד לאסור לדעת הרב עובדיה זצ"ל, ולהולכים בדרכיו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל