לתרומות לחץ כאן

רעש של ילדים שמשחקים בחדר מדרגות

שאלה:

שלום וברכה

אנו גרים בבניין קומות שבו בכל קומה 4 דירות, ובין הדירות מסדרון די רחב שמוביל למעלית ולחדר מדרגות נפרד,
נוצר מצב בעיקר עקב הקורונה שהילדים משחקים בקומה במשך שעות היום עד הערב,
שכן פנה אלי בטענה שהקומה זה לא פינת משחקים והוא לא מעוניין שישחקו שם,
שאלתי היא, כיוון שאי אפשר לשחק בחוץ או בכניסה עקב החורף, האם יש בעיה שהילדים ישחקו בקומה, ואני מדגיש הקומה די גדולה, ומחולקת בצורת האות Tכש2 דירות בשתי צידי גג הT ויש מרחק ביניהן ועוד 2 דירות צמודות זו לזו בשפיץ הT.
השאלה האם יש בעיה שהילדים משחקים בקומה, ואם יש בעיה, האם אפשר להתיר ל2 הדירות שנמצאות בגג הT ומרוחקות ביניהן ולא מפריעות ל2 הדירות הצמודות היושבות בשפיץ התחתון של הT, לשחק בחלק היותר קרוב אליהן בקומה.
אשמח למענה
ישר כח

תשובה:

שלום וברכה,

מותר להוציא את הילדים שישחקו במרחב של החדר מדרגות – רכוש משותף, ואין אפשרות לשכנים לעכב על כך. ואפילו אם יש חולים בבניין אין אפשרות לעכב על טענה זו. [כמובן שטוב להתחשב בחולה אם אפשר].

בהצלחה.

מקורות:

נחלקו הפוסקים האם ניתן למחות ברעש שהאדם עושה בתוך ביתו. לדעת המחבר יכול למחות כל עוד לא החזיק השכן לעשות רעש בביתו. ולפי דעת הרמ"א (קנו סעיף ב) חולק וסובר שעל רעש שעושה אדם בתוך ביתו אין אפשרות לעכב בעדו. וע"ז הביא הרמ"א את תשובת הריב"ש שאם השכן חולה ומזיק לו הרעש יכול למחות. ועל דברי הריב"ש אלו כתב החזו"א (סימן יג ס"ק יא) שכל זה רק ברעש של פטיש ומלאכה, אבל ברעש של ילדים לעולם לא ניתן למחות גם בחולים ומבוגרים. 

הרי לנו שרעש טבעי של ילדים לא ניתן למחות כלל. ומעבר להלכה גם למוסריות אין לגעור בילד שמרעיש בצורה טבעית. ילד לא אמור להיות דומם. ולא מגדלים ילדים בצורה קפדנית על חשבון רעש של שכנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל