לתרומות לחץ כאן

שימוש במשאבת חלב בשבת

שאלה:

שלום כבוד הרב
האם מותר להשתמש במשאבת חלב חשמלית בשבת? שהתינוק עכשיו בן שבוע ו4 ימים במשקל 2.4 קילו ולא מצליח לינוק
שממש יש לי גודש וכואב לי שאני לא שואבת

תשובה:

שלום וברכה

נחלק את השאלה לשתים: כאשר התינוק חייב חלב אם ואינו שותה תחליפי חלב [יש לבדוק זאת בימי החול כדי שלא לבוא לידי שאלה בשבת], הרי שכיון שאינו יונק כראוי יש כאן חשש פיקוח נפש ומותר. לגבי איזו משאבה: ככל שהפעלתם בערב שבת את המשאבה החשמלית על שעון שבת, ובשבת לא עושים פעולה חשמלית, זה עדיף על משאבה ידנית, כיון שבידנית יש כל הזמן פעולות של שאיבה ביד ובחשמלי זה נעשה מעצמו. אבל אם לא הפעלתם על שעון שבת, ברור שמשאבה ידנית עדיפה על חיבור מכונה לשקע בשבת והפעלתה…

כל זה כאשר יש לנו צורך חיוני לתינוק שנחשב פיקוח נפש.

אבל אם הצינוק מספיק לו החלב שאוכל, או שהוא יכול לעכל תחליפי חלב, או שהתארגנו מראש כראוי ושאבת לו במשך השבוע והקפאת, מאוד מומלץ, שכחתי לציין קודם!! אז אין לנו כאן שאלה של פיקוח נפש אלא רק של צער, ודאי אסור משאבה חשמלית ללא שעון שבת, ובמשאבה ידנית מותר רק אם החלב הולך לאבדון, גלומר ששואבים לתוך בקבוק שיש בו סבון וכדומה.

מזל טוב ורוב נחת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אסביר יותר: יש שני איסורים שאין ביניהן קשר, איסור הפעלה חשמלית, שלזה יש פתרון בשעון שבת, ואיסור של מלאכת דש, עצם שאיבת החלב אסורה, וגם מחמת צער היא מותר רק כאשר השאיבה נעשית לאיבוד, לתוך סבון וכדומה. במקרה של פיקוח נפש, כמובן מותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל