לתרומות לחץ כאן

מסירה למשטרה למי שלא שומר על הנחיות

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים החשובים

יש לי שכן שבמשך כל הזמן משחק כאילו מקפיד על הנחיות הקרונוה.למה אני אומר משחק, כי הוא כל הזמן מקפיד על מסכה ועד כל מיני דברים, ובבית כנסת דואג כל הזמן לזקנים שישבו במקום מספיק בטיחותי (אפילו שכמעט אין אצלנו מבוגרים בבית כנסת). הוא גם מעודד את כולם להתחסן. בקיצור, משחק אדם שומר חוק ושומר בריאות התושבים. חבל על הזמן. לא?
ומה המשחק? הוא גר בקומת כניסה ויש לו חצר. יום אחד אני שם לב שמהחצר עולות קולות של ילדים לומדים ומתפללים. לא חשבתישחמש ילדים שלו כן ירבו יכולים לעשות כזה רעש. בדלת שלו יש מודעה להכנס רק מהחצר (כמעט חשבתי שזה בשביל לא לסכן את השכניםם). אז צלצלתי בפעמון בחצר, ובסוף אחרי שהוא כאילו לא בבית, ולא יודע מה, קצת רחרחתי פה ושם וגיליתי שהבן אדם הזה שכל כך מקפיד על הבריאות בכאילו. באמת הוא מחזיק בחדר פנימי כיתה של ילדים. בקיצור, בערך משעה 12:40 עד השעה 1:00 כל שתי דקות מגיע איזה אבא ולוקח איתו איזה ילד או שתיים. ועוד לפני זה, הם מסתכלים לכל הכיוונים לדעת שלא רואים אותם. ספרתי יותר מ15 ילדים קטנים, שזה אומר שהם יושבים בצפיפות, ובטח לא מקפידים.
בסוף שאלתי אותו על זה, איך הוא מסכן את כולנו. וזה הרבנים אמרו לסגור תלמודי תורה. הוא אומר לי שהוא לא מסכן, כי הוא כביכול מחזיק את העולם עם התורה שלו. וחוץ מזה, הוא מספיק נזהר עם הילדים (וזה שקר, כי הוא לא יושב שם. רק הרבי שלהם יושב שם, אז איך הוא רואה מרחוק. הוא יושב במשרד שלו בחדר אחר לגמרי בחצר). והרב שלו אמר לו לעשות את זה.
בסוף הוא גם מטיף לי מוסר ברמיזה שכאילו הוא וכל הילדים שלו מקפידים יותר ממני ומהילדים שלי, והוא הראשון שדואג תמיד לשמור על המבוגרים ועוד טענות. וגם שהילדים לא עוברים דרך הבניין רק מהחצר.
בקיצור, השאלה שלי: תכל'ס מותר או שיש מצוה למסור אותו למשטרה? הבעיה היא שעם החיוכים שלו והמילים הטובות שלו וכל מיני "דמי לא יחרץ" שהוא בטח נותן להם, הוא הצליח לשכנע אפילו את השכנים שהם פחות דתיים (אולי מסורתיים), וכולם מכבדים אותו פחד. תראה, גם אני הייתי מכבד אותו עד עכשיו, אבל פה מתחיל להיות עניין מסוכן. מה עם הבריאות?

תשובה:

כיון שהנושא הזה של פתיחת תלמודי תורה בזמן הסגר נתון במחלוקת בין הרבנים, ויש בהחלט רבנים חשובים שסבורים כמותו, הוא רשאי לקבל בזה את דעת רבו, ואדרבה, לפי השקפת עולם זו שקיימת אצל רבנים שונים, הוא נוהג באופן מדוייק על פי הלכה, נזהר מאוד בכל מה שאינו נודע לביטול תינוקות של בית רבן, ויחד עם זה מקיים את הכיתה בזהירות מן הסתם [15 ילד זה בעצם קפסולה אחת, זו לא כיתה סטנדרטית בתלמוד תורה]. אינני מביע דעתי על עצם הענין, קטונתי, אבל בהחלט מקבל את הלגיטימיות שלו לנהוג כך, ואין כל היתר למוסרו למשטרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל